וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כועס על זכייתו של דודו אהרון בפרס שיר השנה?

אמילי גרינצוויג

8.9.2010 / 9:19

פניות רבות הגיעו לוועדת הרדיו לענייני מוזיקה ברשות השידור בטענה ש"תגידו לה" לא יכול לזכות בפרס שיר השנה, כיוון שהלחן שלו אינו עברי. הרשות: "גם הלחן של התקווה לא ישראלי"

אמנים רבים התלוננו בפני רשות השידור על כך תוצאות המצעד השנתי של רשת ג' וערוץ 24, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. עיקר הטענות הופנו כלפי זכייתו של השיר "תגידו לה" של דודו אהרון, המבוסס על לחן בולגרי, בטענה כי לא ייתכן ששיר הכולל לחן לא עברי יזכה במצעד העברי השנתי.

למרות שאין סעיף ספציפי בתקנון ההצבעה המונע משיר בעל לחן לא עברי לזכות בתואר, יש מי שכר חושב לשנותו בעקבות הביקורת: "השנה יש לכבד את קולות הבוחרים אשר בחרו בשירו של דודו אהרון", אמר בתגובה נציג האמנים בוועד המנהל של רשות השידור ויו"ר ועדת הרדיו לענייני מוזיקה ברשות, יעקב נווה. "אשקול להביא לדיון, בוועדת הרדיו הקרובה, קריטריונים חדשים לבחירת השיר במצעד השנתי של רשת ג' בשנה הבאה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אין קריטריון שמונע משירים שהלחן שלהם אינו מקורי מלהשתתף במצעד הישראלי של רשת ג'. מדובר בבחירה של הציבור ולא של אנשי רשת ג', כידוע גם הלחנים של 'התקווה' ההמנון הלאומי ושל 'ירושלים של זהב' אינם ישראלים ועדיין גורמים לנו להתרגשות והזדהות".

המצעד של רשת ג' וערוץ 24 הגיע לסיומו ביום א' האחרון בערב הופעות שנערך בנתניה, בו הופיעו אמנים ששיריהם דורגו במצעד. בערב הוענקו גם פרסים לזמר השנה דודו אהרון, זמרת השנה רוני דלומי, להקת השנה הדג נחש ותגלית השנה דניאלה ספקטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully