וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבימה: "מתנגדים לחרם על הצגת מחזות באריאל"

עינב שיף

7.9.2010 / 17:11

ועד עובדי התיאטרון הלאומי יישר קו עם עמדת הנהלת התיאטרון והודיע על התנגדותו למכתב היוצרים שיסרבו להופיע מעבר לקו הירוק: "העשייה האמנותית צריכה לעמוד מעל מחלוקות פוליטיות"

ועד עובדי תיאטרון הבימה הודיע על התנגדותו למכתב יוצרי התיאטרון, אשר הודיעו כי יסרבו להופיע בהיכל התרבות באריאל. במכתב פומבי שפרסמו ראשי הוועד – יושב הראש איתן סיביליה וההנהלה איתן ממיה, חזי שלמה, לאון פרל וענבל יונה הלוי, נאמר כי עובדי התיאטרון "מתנגדים בתוקף לשימוש שנעשה בעבודת התיאטרון לצרכים פוליטיים".

"התיאטרון הלאומי הבימה כשמו הן הוא – תיאטרון לאומי", כתבו ראשי הוועד. "הוא נועד לתת במה לעשייה אמנותית איכותית, מבלי להיות מושפע ממגמות פוליטיות ואחרות. הבסיס היחידי לבחירת המחזות ולשיבוץ השחקנים הוא שיקולים של טעם אמנותי – ואסור ששיקולים זרים יתערבו במלאכה. באופן זהה, עובדי התיאטרון, המתפעלים ומתחזקים את העשייה האמנותית נבחרים לעבודתם בשל כישוריהם המקצועיים, ולא עקב דעותיהם הפוליטיות. מטעם זה מועסקים בתיאטרון עובדים מכל גווני הקשת הפוליטית, ודעותיהם בנושא אינן נבחנות בשום פן בעבודתם".

"אנו סבורים כי העשייה האמנותית צריכה לעמוד מעל מחלוקות פוליטיות, ומטעם זה אנו מתנגדים בכל תוקף לחרם שהטילו השחקנים על הצגת מחזות באריאל, על פי נטייתם הפוליטית", נאמר במכתב, המיישר קו עם עמדת הנהלת התיאטרון שהודיעה רשמית כי תציג בכל מקרה בהיכל התרבות שעתיד להיפתח בנובמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully