וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The XX זכו בפרס המרקורי

עינב שיף

8.9.2010 / 0:03

הטריו האנגלי המשובח שהוציא אלבום בכורה לפני שנה גבר במאבק על הפרס החשוב על דיזי רסקל, פול וולר, לורה מרלינג ואמנים נוספים. שווי הפרס: 20,000 לירות שטרלינג

The XX הם הזוכים בפרס המרקורי לשנת 2010, כך הוכרז הערב (שלישי) בטקס חגיגי שנערך בלונדון. הלהקה זכתה בפרס על אלבום הבכורה שלה, "XX" שיצא באוגוסט 2009 והפך לאחד האלבומים המדוברים של השנה. שווי הפרס בו זכתה הלהקה עומד על 20,000 לירות שטרלינג.

הדרך של The XX לזכייה בפרס כללה ניצחון מרשים על רשימת מתמודדים חזקה במיוחד, שכללה את אלבומו הרביעי של דיזי רסקל, אלבומו האחרון של פול וולר, אלבומם השני של Foal, אלבומה השני של לורה מרלינג, אלבומה השני של קורין ביילי ריי, הבכורה של Mumford And Suns, אלבומם האחרון של ביפי קלירו ועוד.

The XX הם רומי מדלי קרופט, אוליבר סים וג'יימי סמית'. בין להיטיהם נמצאים השירים "Crystalised" ו-"VCR", שזכו גם להשמעות בישראל.

פרס המרקורי הוא אחד הפרסים החשובים בתעשיית המוזיקה האנגלית, לצד פרס הבריטס שנחשב ליוקרתי מכולם וכן פרסי המגזינים כמו ה-NME וה-Q. בין הזוכים בו מאז היווסדו בשנת 1992 נמצאים פריימל סקרים, סוויד, פי ג'יי הארווי, דיזי רסקל, פורטיסהד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully