וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים פלסטיניים קראו לפיט סיגר להחרים אירוע פרו-ישראלי

עינב שיף

11.9.2010 / 15:06

סוכנות הידיעות הפלסטינית מדווחת כי הארגונים דוחקים בסיגר לבטל הופעתו באירוע אינטרנטי למען מכון ערבה שבנגב. גם מנהיג מאסיב אטאק הודיע כי הוא מחרים את ישראל

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות WAFA, סיגר, זמר פולק האגדי בן ה-91, עתיד להופיע באירוע "“With Earth and Each Other: A Virtual Rally for a Better Middle East", שמטרתו התרמת כספים למכון ערבה שבנגב, על ידי עריכת מספר אירועים בו זמנית באותו היום, ה-14 בנובמבר ובאותה השעה במספר מקומות ברחבי העולם. באירוע צפוי להופיע גם מוש בן ארי.

במכתב שהוציא סניף ניו-יורק של הארגון עדאללה, נאמר כי 40 ארגונים פנו לסיגר כדי שלא ישתתף באירוע, בשל תמיכתה של הקרן קיימת לישראל בו וכן בשל התעלמותו של המכון מהנזק שנגרם לאוכלוסיה הבדווית באל-עראקיב. "הצטרף לשורה ההולכת וגדלה של אמנים שכיבדו את הקריאה הפלסטינית לחרם", קראו לסיגר במכתב.

אותם ארגונים אף ציינו את תמיכתו הכספית של סיגר בארגון שהתנגד להריסת בתי פלסטינים על ידי ישראל ותמהו כיצד הדבר משתלב עם אירוע התומך במדינה: "אני מקווה שתחליט להצטרף לאותם אמני מצפון ושוב תעניק תמיכה ברורה לצדק", כתב לו ג'ף הלפר, יו"ר הארגון המתנגד להריסת בתים. "התנועה צוברת כוח, מפירי הנורמות מלאי פחד וריח השינוי נישא באוויר".

"לא נכון שנבוא לתל אביב עכשיו"

מצטרפים נוספים לחרם על ישראל הם מאסיב אטאק, בהנהגת רוברט דל נאג'ה, שאמר בראיון כי הוא סירב מפורשת להופיע בתל אביב מסיבות פוליטיות: "התבקשנו להופיע בישראל וסרבנו", סיפר דל נאג'ה לאתר New Statesman. "נשאלנו 'אם לא תופיעו שם, איך תלכו לשם ותשנו דברים?' עניתי 'שמע, אני לא יכול להופיע בישראל כשלפלסטינים אין גישה לאותם זכויות בסיסיות שלישראלים יש'. אני חושב שהגישה הטובה ביותר היא להחרים את הממשלה, שנראה והיא מונעת ממדיניות מאד הרסנית. זה עצוב, בגלל שפגשנו אנשים נפלאים בישראל וזו החלטה שהיה קשה לקבל".

לדברי דל נאג'ה, כל הלהקה תומכת בהחלטה שלא להופיע בישראל. "החרם הוא לא פעולה של אגרסיביות נגד האנשים בישראל", אמר המוזיקאי. "כולם צריכים תזכורת לכך בגלל שזה נורא קל להיות מואשם באנטישמיות. זה לא העניין כאן".

גורמים הבקיאים במשא ומתן שנערך עם הלהקה בנוגע להופעתה בישראל, אמרו לוואלה! תרבות כי דבריו של דל נאג'ה תמוהים למדי וכי בכל התהליך, לא נרמז כי הלהקה תסרב להופיע בישראל. לדברי אותם גורמים, הסיבה לכך שהלהקה לא הגיעה היתה אי כדאיות כלכלית של הפקת המופע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully