וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "Somewhere" זכה בפסטיבל ונציה

עינב שיף

11.9.2010 / 20:55

סרטה של סופיה קופולה זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל היוקרתי שננעל ביום שבת. "מיראל", ההפקה הישראלית של ג'וליאן שנאבל זכה בפרס יוניצ"ף

"Somewhere" של סופיה קופולה הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ונציה. הסרט זכה הערב (שבת) בפרס אריה הזהב, מהפרסים החשובים של עולם הקולנוע. חבר השופטים, בראשות קוונטין טרנטינו, בחר בסרט העוסק בכוכב הוליוודי במשבר, אשר חייו משתנים כאשר בתו בת ה-11 עוברת לשהות עמו. בנאומה, הודתה קופולה לאביה על שלימד אותה את מלאכת הקולנוע.

בפרסי המשחק זכו וינסנט גאלו על משחקו ב-"Essential Killing" שזכה גם בציון לשבח מטעם חבר השופטים ואריאן לאבד בסרט "Attenberg". פרס מיוחד לשחקנית צעירה ומבטיחה הוענק למילה קוניס על תפקידה ב-"Black Swan" של דארן ארונופסקי. פרס הבמאי הטוב ביותר הוענק למונטה הלמן על עבודתו ב-"Road to Nowhere". פרס אריה הכסף הוענק ל-"Balada Triste de trompeta" של אלכס דה-לה איגלסיה.

הסרט היחיד עם זיקה ישראלית בתחרות של ונציה, "מיראל" של ג'וליאן שנאבל, זכה בפרס יוניצ"ף על המסר ההומניטרי שבבסיס הסיפור הבין-דורי אודות ארבע נשים פלסטיניות בירושלים המזרחית על רקע הקמת מדינת ישראל. מאז הוקרן הסרט לראשונה, לא מעט גורמים בתעשיית הקולנוע טענו כי הסרט, בהפקת האולפנים שבבעלות הארווי וויינסטיין, יתקשה לדבר לקהל האמריקאי בשל היותו פרו-פלסטיני באופן מובהק.

פרסים נוספים שהוענקו בטקס הם Brian Award, מטעם אגודת האתאיסטים והאגנוסטיקנים, שהוענק לסרט "The Kisses Never Given"; פרס מועדון אריה הזהב, אותו מעניקים ילדים בגיל בית ספר ובו זכה "Barney's Version" עם פול ג'יאמטי; פרס האריה הגאה לסרט בעל אוריינטציה הומוסקסואלית, שהוענק לסרט "In The Future"; ופרס הקולנוע האירופאי שהוענק לסרט הצרפתי "The Clink of the Ice". הסרט "צא" של האמן רועי רוזן זכה בפרס לסרט באורך בינוני במסגרת ה-Orizzonti (בתרגום מאיטלקית: אופקים), המוקדשת לסרטים המשלבים בין המדיה הקולנועית לאמנות.

פסטיבל הקולנוע של ונציה הוא אחד משלושת פסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, לצד הפסטיבלים של קאן וברלין. הפסטיבל נערך השנה בפעם ה-67 כאשר בשנה שעברה זכה בפרס הראשון בו הסרט "לבנון" של שמוליק מעוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully