וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מייק לי מגיע לישראל

אייל דץ

14.9.2010 / 17:30

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, יגיע אחד מבכירי בימאי הקולנוע בעולם ב-20 לנובמבר לישראל כאורח בית הספר "סם שפיגל". לי גם ירצה לסטודנטים פלסטינים בג'נין

מייק לי מגיע לישראל. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, יגיע לי לביקור ב-20 לנובמבר לישראל וישהה כשבוע כאורח בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה שבירושלים. לי מגיע לישראל במסגרת סדרה מיוחדת של בית הספר סם שפיגל וקרן קיסריה, שבמסגרתה הגיעו לישראל הבימאים דיוויד לינץ' ו-וים ונדרס.

במהלך ביקורו בישראל, הנערך בשיתוף עם סינמטק ירושלים, סינמטק ת"א וסינמטק חיפה, יעביר לי סדנת אמן של שלושה ימים לתלמידי ובוגרי "סם שפיגל", יקבל תואר עמית כבוד בערב הגמר של ביה"ס, יערוך מפגשים עם קהל בסינמטק ירושלים ובסינמטק חיפה, וירצה לסטודנטים פלסטינים ב"סינמה ג'נין" שבג'נין.

בסינמטק ת"א יקיים לי מפגש סגור עם 350 יוצרים ישראליים: מפיקים, במאים, תסריטאים, שחקני קולנוע וסטודנטים לקולנוע ולמשחק. את המפגש ינחה השחקן דורון תבורי. בקאמרי יקיים לי מפגש עם במאי תיאטרון, מחזאים, שחקנים וידידי הקאמרי תוך העלאת קטעים ממחזותיו. כמו כן, במהלך נובמבר יערכו הסינמטקים של ת"א, ירושלים וחיפה רטרוספקטיבה מיוחדת לסרטיו.

סרטו החדש של לי, "עוד שנה", שזכה לשבחי הביקורת בפסטיבל קאן האחרון, שם הוצג במסגרת התחרות הרשמית, יצא בתחילת דצמבר להקרנה מסחרית ברשת "לב" ברחבי הארץ.

6 מועמדויות לאוסקר

לי, בן 67, היה מועמד לאוסקר שש פעמים על ארבעה סרטים שונים: על הבימוי ועל התסריט של "סודות ושקרים", על התסריט של "טופסי-טרווי", על התסריט ועל הבימוי של "וירה דרייק" ועל התסריט של "חופשייה ומאושרת". כמו כן, הוא זכה בפרסים היוקרתיים ביותר בפסטיבל קאן - פרס דקל הזהב על "סודות ושקרים" ופרס הבמאי הטוב ביותר על "עירום". לי קטף גם את פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על "וירה דרייק", ובמהלך הקריירה הארוכה שלו קטף עוד עשרות פרסים.

לי החל את דרכו בתיאטרון. ניסיונו הקולנועי הראשון, "Bleak Moments", שהגיע לאולמות ב-1971, היה כה ריאליסטי וקודר שהוא נחל כישלון קופתי חרוץ, מה שהדיר את רגליו של לי מן המסך הגדול במשך כמעט עשרים שנה, והוא התמקד בעשייה טלוויזיונית משובחת עד שחזר לקולנוע בסוף שנות השמונים. סרטיו של לי מספקים לרוב מבט נוקב, מחוספס, מריר ועם זאת מלא הומור על המציאות הבריטית ובעיקר על מעמד הפועלים במדינה. לרוב נוהגים להשוות את לי לקן לואץ', במאי בריטי ריאליסטי אחר, אך השניים לא הסתירו את התיעוב ההדדי ביניהם ואת חוסר שביעות רצונם מן ההשוואות האלה.

לי, שגדל במשפחה ממוצא יהודי, התייחס בראשונה למוצאו במחזה "Two Thousand Years", שעלה על במות לונדון לפני שנתיים ועורר רעש רב בקהילה היהודית באנגליה. בזמנו התבטא לי בחריפות נגד ראשי הקהילה ונגד הממשלה הישראלית, והצהיר בפומבי שהם פוגעים בצורה חריפה בזכויות האדם של הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully