וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בעתירת אמנות לעם נגד משרד התרבות

אייל דץ

15.9.2010 / 12:38

בית המשפט דחה לבינתיים את בקשת אמנות לעם להקפיא את ההתקשרות בין משרד התרבות לחברת תרבות לישראל, אולם דרש מהמשרד להסדיר את הסטטוס המשפטי של החברה החדשה

הפעילות של תרבות לישראל תימשך, כך קבע היום (רביעי) בג"ץ בדיון בעתירה שהגישה עמותת אמנות לעם נגד ההסכם שנחתם בין משרד התרבות לבין ההסתדרות הציונית העולמית להפעלת שירותי תרבות בפריפריה באמצעות חברת תרבות לישראל השייכת להסתדרות הציונית העולמית.

בג"ץ, בראשות נשיאת העליון דורית בייניש, קבע כי משרד התרבות פעל בתום לב, אולם עליו להסדיר את מעמדה המשפטי של החברה שהוקמה בלא מכרז, כ"חברה לתועלת הציבור" והקציבה לשם השלמת המשימה 60 ימים. אנשי אמנות לעם ראו בהחלטה זו של בג"ץ הישג. "ההחלטה של בג"ץ מעידה על כך שעתירתנו, שהנה בעלת משמעויות ציבוריות כבדות משקל, מבוססת ונתמכת בראיות שסותרות את המצגים שהמדינה הציגה בפני בית המשפט", אמר עו"ד בנג'י לבנטל, בא כוחה של אמנות לעם בדיון (ביחד עם עו"ד רם תורן). "המדינה כעת תיאלץ לספק תשובות שיסבירו את התנהלותה התמוהה עם ההסתדרות הציונית ועם חברת הבת תרבות לישראל".

"אנחנו נמשיך להיאבק בכל דרך שהיא כנגד התנהלות הבלתי חוקית", אמר בתגובה יו"ר אמנות לעם, ישראל גל. "השרה וחבר עוזריה מנהלים את משרד התרבות כחנות מכולת פרטית שלהם: מקימים חברה פרטית, ממלאים ג'ובים ומעבירים מיליוני שקלים מבלי לתת דין וחשבון. מעניין לראות כיצד תתנהל הפרקליטות שהופתעה היום בבית המשפט לאור הנתונים החדשים ומה תהיה תגובה בחודשיים הקרובות".

החלטת בג"ץ מסמנת שלב נוסף במאבק המתמשך בין שני הצדדים, שנמשך למעלה משנה. בעתירה שהגישו אנשי אמנות לעם בחודש מאי, קבלו ראשיה נגד ההסכם שנחתם בין משרד התרבות לבין ההסתדרות הציונית העולמית, להפעלת שירותי תרבות בפריפריה באמצעות תרבות לישראל. מבדיון בבג"ץ, טענה אמנות לעם כי "העברת הכסף נעשית ללא מכרז ומבלי שנערכו מבחני תמיכה כלשהם, וזאת אך ורק כדי למנוע מעמותת אמנות לעם וממוסדות ציבור אחרים את האפשרות להתמודד על התקציב הייעודי הזה". בעתירה, ביקשה אמנות לעם לבטל מיידית את ההסכם בין ההסתדרות למשרד ולפרסם מכרז או מבחני תמיכה לביצוע הפרויקט.

מנגד טענו במשרד התרבות כי לא היה להם מנוס מפירוקה של אמנות לעם והקמת תרבות לישראל: "בעקבות אי סדרים חמורים בהתנהלות עמותת אמנות לעם, נמנע מהמשרד לתמוך בהפצת התרבות בפריפריה במשך כשנה, פעילות אותה סימן המשרד כאחת ממטרותיו המרכזיות. לאור זאת, החליט המשרד למצוא את הדרך החוקית הטובה ביותר שתאפשר את חידוש תמיכתו בפעילות התרבות בפריפריה באופן מידי. מטרה זו הושגה בהתקשרות עם ההסתדרות הציונית לתקופה של שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully