וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך המלצות לחג: מה לעשות בסוכות?

אייל דץ

20.9.2010 / 11:44

משה פרץ ושרית חדד בפסטיבל תימנה, השחקן פול ג'יאמטי בחיפה, כל הזמר העברי בראשון לציון ומדע בדיוני בפסטיבל אייקון. לכבוד סוכות, קבלו מדריך מקיף לאירועים השווים

עבור רבים מאיתנו מהווה חג הסוכות הזדמנות אחרונה לשאוב עוד קצת כיף, חופש והנאה רגע לפני שנכנסים לעונה המדכאת העונה לשם "אחרי החגים". סוכות השנה טומן בחובו לא מעט אירועים מסקרנים, פסטיבלי מוזיקה והופעות. רגע לפני שתקופת החופשות מסתיימת הכנו לכם מדריך חגיגי של האירועים בחג שלא כדאי לפספס.

פסטיבל תימנה

פסטיבל תימנה יתקיים זו השנה התשיעית בחוה"מ סוכות בין ה- 25-27.9 בפארק לב העיר בראש העין. בפסטיבל ישתתפו בין היתר משה פרץ, שרית חדד, אבנר גדסי, דודו אהרון, חיים משה, יואב יצחק, סטאלוס ואורן חן ורובי לוי.

הפסטיבל יפתח במופע "כשווילנסקי פגש את אלתרמן"- מופע שהופק לפסטיבל ישראל 2010. ומציין 100 שנה להולדתם של שני יוצרי הזמר העברי בהשתתפות: אורי בנאי, אפרת כהן, גילה בשארי, הדר שחף מעיין, מומי לוי, מיטל טרבלסי, נתן סלור, מקהלת מזמורי תימן ועוד.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-26 בחיפה ייערך השנה בין ה-23 ל-30 בספטמבר. תוכנית הפסטיבל מורכבת השנה מכ-130 סרטים חדשים מ-40 מדינות, בהם סרטים בולטים שהשתתפו בתחרויות הרשמיות בפסטיבלים בינ"ל מובילים השנה. מתוך התוכניה, ישנם 20 סרטים שהוקרנו במסגרות השונות בפסטיבל הסרטים קאן 2010. כמדי שנה, לצד הסרטים יערכו אירועים מיוחדים – פאנלים, כנסים בינ"ל וכיתות אומן.

השחקן האמריקאי פול ג'יאמטי, הבימאית הצרפתייה ג'ולי ברטוצ'לי, הבימאית האיטלקיה פרנצ'סקה קומנצ'יני והצלם הצרפתי פיליפ רוס הם רק חלק מהמשלחת האווירית הכוללת כ-60 נציגים מתעשיית הקולנוע הבינלאומית ושתגיע לישראל לכבוד הפסטיבל. סרטו החדש של הבמאי הבריטי סטיבן פרירס "תמרה דרו" יפתח את הפסטיבל. הסרט "גנב עירוני" ("The Town") של הבמאי, שחקן ותסריטאי, בן אפלק הוא הסרט שנבחר לנעול את הפסטיבל.

פסטיבל אבו גוש למוזיקה ווקאלית

הפסטיבל ה-38 באבו גוש למוזיקה ווקאלית יתקיים בין התאריכים 29.9-2.10 ברחבי אבו גוש. גם השנה יציע הפסטיבל מגוון אירועים מוזיקליים ויתן במה למאות מוזיקאים ישראלים ולעשרות מוזיקאים אורחי הפסטיבל מחו"ל.

פסטיבל אייקון TLV

הפסטיבל הוותיק לפנטזיה ומדע בדיוני יתקיים בפעם ה-14 בסינמטק תל אביב בחול המועד סוכות השנה ייקרא הפסטיבל "אייקון TLV", כמחווה לסיוע של עיריית תל אביב לפסטיבל. סרט הפתיחה הוא "סקוט פילגרים נגד העולם", העיבוד הקולנועי לקומיקס המפורסם בכיכובו של מייקל סרה ("משפחה בהפרעה") ובבימויו של אדגר רייט. סרטים בולטים נוספים הם "מר נובודי" בכיכובו של ג'ארד לטו, "טורפים" של רוברט רודריגז, "צמא" הקוריאני, "ספלייס" עם אדריאן ברודי ושרה פולי ו"סאק", קאלט ערפדים עם הופעות אורח של איגי פופ ואליס קופר.

פסטיבל גוש עציון לתיאטרון ולמוזיקה יהודית

על רקע המהומה סביב סירוב אנשי התיאטרון להופיע באריאל, יתקיים בחוה"מ סוכות, זו השנה התשיעית, פסטיבל גוש עציון לתיאטרון ולמוזיקה יהודית. בין המשתתפים השנה בפסטיבל ניתן למצוא את מאיר בנאי, חמי רודנר, מיקה קרני, מיכה שטרית, דין דין אביב, שלמה בר, חיים גורי, ג'קי לוי, חנן פורת, אליעז כהן, יהודה סעדו, ליאור אלמליח ועוד. הפסטיבל יתקיים בין ה-23 ל-28בספטמבר.

את הפסטיבל יפתח המופע "שרים ומספרים קרליבך", מחווה מוזיקלית לרב שלמה קרליבך שבו יבצעו רודנר, קרני, דין דין אביב ושלמה בר עיבודים מיוחדים לשיריו של הרב קרליבך לצד שירים שלהם. ג'קי לוי ינחה את האירוע.

אירוע נוסף שיתקיימו במהלך הפסטיבל הם "פתאומי לעד" – מחווה לנתן אלתרמן במלאת 100 שנים להולדתו, בהשתתפות המשורר חיים גורי, הרב חנן פורת, המוזיקאים נתן סלור (נכדו של אלתרמן) ובהנחייתו של המשורר אליעז כהן.

פסטיבל מוזות בשוהם

פסטיבל מוזות בשוהם יתקיים בין ה-26 ל- 28 בספטמבר. במסגרת הפסטיבל שמתקיים זו השנה העשירית, יתקיימו הופעות של מירי מסיקה, שלומית אהרון ושלושת הטנורים, הבלט הישראלי, סדנאות ומתחמי פעילות להורים ולילדים ועוד.

פסטיבל מספרי סיפורים

פסטיבל מספרי סיפורים, אחד הפסטיבלים הוותיקים בישראל יתקיים זו השנה ה-17 בחול המועד סוכות בתיאטרון גבעתיים. גם השנה יהיה אחראי יוסי אלפי על הניהול האמנותי של הפסטיבל שיתקיים בשבוע שבין ה-23 ל-30 בספטמבר.

השנה יפקדו את הפסטיבל אורחים מחו"ל ביניהם הזמר העירקי איסמעיל פאדל. מספר הסיפורים הבריטי טאפי תומאס, שאף זכה בעיטור ממלכת אנגליה על פועלו ומספר הסיפורים הקנדי דן ישינסקי.

בנוסף ישתתפו בפסטיבל אישים מקומיים מובילים ביניהם: רבקה מיכאלי בסיפורי ילדות ונעורים, קארין אופיר בערב המוקדש לאביה שייקה אופיר, אולסי פרי בסיפורי גרים, דנה וייס וששי גז בסיפורי פליליסטים, דן חלוץ ואיתן בן אליהו בסיפורי מפקדי חיל האוויר ודביר בנדק באירוע מחווה ליאיר גרבוז.

פסטיבל התמר

פסטיבל התמר ייערך בים המלח במהלך חול המועד סוכות בפעם ה-11, בין ה-24 ל-29 בספטמבר. גולת הכותרת של הפסטיבל השנה היא הופעתו של הזמר הוותיק פול יאנג. הפסטיבל ייפתח בהופעה של מיומנה במדבר, עם דין דין אביב, ג'יי ויוז ויוסי פיין ויינעל בהופעה של מתיסיהו, הראפר החרדי לצד הבלקן ביט בוקס.

היהודים יופיעו גם הם בפסטיבל עם ההופעה האקוסטית שלהם, כמו גם עמיר בניון שיופיע בבית כנסת קדום ואילו אסף אבידן והמוג'וז יופיעו במצדה עם כלי נשיפה ופסנתר, בהפקה מיוחדת לפסטיבל. הפקות נוספות בפסטיבל יתקיימו במסגרת פרויקט "לילות התמר", בו יתקיימו הופעות ללא תשלום של אלון אולארצ'יק, הגרובטרון וגבע אלון שיארח את יעל דקלבאום..

פסטיבל ראשון לציון לזמר עברי

איל גולן מארח את ישי לוי, חגיגות היובל לתרנגולים, עשור למה קשור, תזמורת צה"ל יחד עם הראל סקעת ושלום חנוך ומשה לוי מארחים את נינט הם רק חלק מהמופעים שיתקיימו בפסטיבל ראשון לציון ה-23. הפסטיבל, שיתקיים במוקדים שונים בעיר בשבוע שבין ה-23 ל-30 בספטמבר יכלול עשרות מופעים הכוללים שיתופי פעולה מוזיקליים מסקרנים.

בין ההפקות המיוחדות לפסטיבל ניתן למצוא את חגיגות 50 השנה להתרנגולים האגדית שבהן ייקחו חלק אלון אולארצ'יק, בום פם, בועז בנאי, רועי בר נתן, יותם ייני, שני כהן, הראל סקעת, אריאל פוליאקוב, קרן פלס, רונה קינן, שלומי שבן ועוד, כשבאירוע יוענק פרס מפעל חיים למייסדת ההרכב, נעמי פולני. כמו כן, אסתר עופרים תארח את יוני רכטר עם תזמורת ראשון לציון וישי לפידות יארח את כוכבי הזמר החסידי : יונתן רזאל, צמד רעים, הקינדרלעך, חיים יוסף שוואקי והחזן העולמי דב הנדלר.

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

פסטיבל עכו יתקיים זו הפעם ה-31 בין התאריכים 26-29 בספטמבר. השנה יתקיימו בפסטיבל 65 מופעים בהשתתפות כ-300 אמנים. השנה יתמודדו בתחרות הפסטיבל תשע הצגות: " השולחן המשפחתי", "הבית על שפת האגם", "על החיים ועל המוות", "25", " שואה – לייט", "תשובה למכתב שאבי מעולם לא כתב לי", "פלופנבאך וצופנהיים - חינוך מחדש", "המתחזה" ו"משורה משחרר רק המוות".

השנה ישתתפו בפסטיבל מגוון יוצרי תיאטרון ישראלים, ביניהם דודי מעיין, מייסד תיאטרון עכו וזוכה הפסטיבל הראשון, אורי וידיסלבסקי, מרקוס קופפרלום, ליסה ג'יקובסון וגיל בכר, מאור זגורי, נטלי כהן, ערן טובול, רובי אדלמן ויעל רסולי.

הופעות לוהטות מחו"ל

מספר אמנים מחו"ל יקפצו בסוכות הקרוב לארץ ויופיעו במסגרות שונות. פול יאנג ומתיסיהו, הראפר החרדי, יופיעו כאמור בפסטיבל התמר. הזמרת המוערכת ג'ואנה ניוסום תופיע ב-30 בספטמבר במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. היוצר הסקוטי אלאסדיר רוברטס יחמם אותה. גם בגזרת המועדונים צפוי חג סוכות לוהט: מיס קיטן, אחת ממייסדות ז'אנר האלקטרוקלאש ואייקון תרבות בפני עצמה, תגיע לאומן 17 בתל אביב ב-23 בספטמבר למסיבת חג הסוכות שתתקיים במועדון. גם אוזי אוסבורן, האחד והיחיד, יפקוד את ישראל עם קורן, Soulfly ועוד בגרסה הישראלית הראשונה של האוזפסט ב-28 בספטמבר בפארק הירקון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully