וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "The King's Speech" זכה בפסטיבל טורונטו

אייל דץ

20.9.2010 / 1:44

סרטו של הבמאי טום הופר בכיכובו של קולין פירת' זכה בפרס הראשון בפסטיבל הקולנוע בטורונטו. הזכייה הופכת אותו לאחד המועמדים הבולטים לגרוף את פרס האוסקר

"The King's Speech" , סרטו של הבמאי טום הופר זכה הערב (ראשון) בפרס הראשון בפסטיבל הקולנוע בטורונטו. הסרט, בכיכובו של קולין פירת', בדמותו של המלך ג'ורג' השישי, בעת שעמד בראש הממלכה הבריטית בימי מלחמת העולם השניה. על פי מסורת העבר, נחשב הסרט הזוכה בפסטיבל טורנטו לבעל סיכויים טובים לגרוף גם את פרס האוסקר. כך קרה בעבר עם סרטים דוגמת "אמריקן ביוטי" ו"נער החידות מבומביי". גם "ניצוצות" ו"פרשס" שזכו בפסטיבל היו מועמדים בעבר לפרס.

אם לא המועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר, נראה שקולין פירת' עומד בפני האוסקר הראשון שלו על משחקו בסרט, בו הוא מגלם את המלך האנגלי המגמם ג'ורג' השישי, לצד הלנה בונהם-קרטר וג'פרי ראש. הביקורות על משחקו בסרט עד כה נלהבות למדי וייתכן וזוהי השנה שלו.

זוכים נוספים בפסטיבל הם הסרט "Stake Land" של ג'ים מיקל שזכה בסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. "Incendies" של דניס וילנב שזכה בקטגוריית הסרט הקנדי הטוב ביותר והסרט הצרפתי L'Amour Fou"" של פייר תורטון שזכה בפרס המבקרים.

פסטיבל טורונטו חגג השנה גרסה חגיגית במיוחד, עם הקרנות בכורה לסרטים מדוברים כמו "החוב", "Rabbit Hole" עם ניקול קידמן, "Hereafter" של קלינט איסטווד ועוד. מבחינת הקולנוע הישראלי הפסטיבל עבר השנה בשקט יחסי, עם הקרנות מוצלחות ל"פעם הייתי" של אבי נשר ו"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" של ערן ריקליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully