וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אייל דץ

22.9.2010 / 9:32

לאחר ההפסד הצורב בטקס אופיר, "הדקדוק הפנימי" מגיע למסך הגדול יחד עם ג'וליה רוברטס, ג'ורג' קלוני ומייקל סרה, בסוף שבוע גדוש ועמוס של קולנוע

הדקדוק הפנימי

המפסיד הגדול של טקס פרסי אופיר. סרטו של הבמאי ניר ברגמן המבוסס על ספרו המצליח של דוד גרוסמן היה מועמד בתחרות עם לא פחות מ-12 מועמדויות ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר אך חזר הביתה בידיים ריקות.

הסרט עוסק במשפחה ירושלמית בשנות ה-60 כשבמרכז הסרט דמותו של אהרון, הילד הצעיר במשפחה, נער שונה עם דמיון מפותח אשר התפתחותו נעצרת. הסרט זכה בפסטיבל הסרטים בירושלים בפרס הסרט הטוב ביותר. "תיאור חודר בשפה קולנועית רהוטה של עולמם הפנימי של מתבגרים ובוגרים, תוך העברת תחושה חזקה של עולם ומקום", נימק חבר השופטים את הבחירה בסרט.

במאי: ניר ברגמן, שחקנים: אורלי זילברשץ, יהודה אלמגור, רואי אלסברג, רבקה גור, יעל סגרסקי, אוולין קפלון (96 דקות)

האקסים של החברה שלי - סקוט פילגרים נגד העולם

סרטו של אדגר רייט בכיכובו של מייקל סרה ומבוסס על סדרת הקומיקס המצליחה של בריאן לי אומאלי. סרה משחק את סקוט פילגרים, בחור בן 23 עם חיים די מוצלחים בסך הכול: הוא פופולרי, מנגן בלהקת רוק ויוצא עם בחורה חמודה מהתיכון. הכל הולך לא רע עד שהוא פוגש בבחורה הכי מדהימה עלי אדמות - שליחה על גלגיליות בשם רמונה פלאוורס (מארי אליזבט ווינסטד) . אבל כדי להתקרב לרמונה הוא יצטרך להלחם נגד שבעת האקסים הרשעים שלה.

"זה הסיפור המוכר לכולנו: נער פוגש נערה, נער מאבד נערה, נער נלחם לזכות בחזרה בנער. אבל, הסיפור בסרט הזה ספוג באלמנטים מתרבות הפופ במיוחד באלמנטים של משחקי וידאו, קומיקס ורוק" נכתב בביקורת על הסרט בדיילי מייל.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס - 81


במאי: אדגר רייט, שחקנים: מייקל סרה, מרי אליזבט ווינסטד, אן קנדריק, ג'ייסון שוורצמן (112 דקות)

לאכול להתפלל לאהוב

מבוסס על ספרה המצליח של אליזבת גילברט. לליז גילברט (ג'וליה רוברטס) היה כל מה שאישה מודרנית חולמת עליו - בעל אוהב, בית גדול וקריירה מצליחה. עד שיום אחד תחושות של בלבלול ואובדן החלו להציף אותה. היא מחליטה לשנות את חייה ולצאת למסע גילוי עצמי. המסע שלה לוקח אותה למסעדות הקטנות של איטליה, למקדשים בהודו ולזרועותיו של גבר בבאלי.

"הסרט השאיר אותי בתחושה כאילו אני לכוד עם מישהו שלא מפסיק ליבב", תיאר יפה מבקר הקולנוע של הרולינג סטון את המסע הפנימי-חיצוני של גיבורת הסרט.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס –37

במאי: ריאן מרפי, שחקנים: ג'וליה רוברטס, בילי קרדאפ, ג'יימס פרנקו, חבייר בארדם (133 דקות)

האמריקאי

אנטון קורביין, הצלם, במאי הקליפים האגדי וגם הבמאי שהביא לכם את הסרט "קונטרול", חוזר עם סרט חדש בכיכובו של ג'ורג' קלוני, המגלם מתנקש מיומן שמחליט לפרוש מהמקצוע. רגע לפני שהוא תולה את הנעליים עליו לסיים את משימתו האחרונה - משימה שלוקחת אותו לעיירה קטנה בין הריה היפים של איטליה. האווירה הציורית משפיעה על ג'ק, והוא מוצא את עצמו נשאב לתוך רומן עם יפהפיה מקומית.

"גם אם האמריקאי הוא לא יצירת מופת, הוא עדיין סרט מגניב, מינימליסטי שמכיל עבודת צילום מדהימה של קורביין ותצוגת משחק חזקה של קלוני", כתב מבקר הקולנוע של ויסקונסין ג'ורנל על הסרט.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 64

במאי: אנטון קורביין, שחקנים: ג'ורג' קלוני, טקלה רוייטן (109 דקות)

אלפא ואומגה

סרט אנימציה בתלת מימד שבמרכזו זאב וזאבה הנשלחים יחד לפארק המרחוק אלפי קילומטרים מביתם. השניים, השונים כל כך בדעותיהם אחד מהשני, נאלצים לשתף פעולה כדי לשוב לסביבתם הטבעית. יון תומרקין ורותם פרקש נבחרו לדובב את הגרסה הישראלית.

"קריקטורה מכוערת בתלת מימד שתשעממם את הילדים ותגרום למלוויהם ההורים לשאול את עצמם למה הם לא עושים משהו יותר מעניין מזה. כמו לנקות מרזבים", קטל את הסרט מבקר הקולנוע של הניו יורק פוסט.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס- 15

במאים: בן גלוק, אנתוני בל (93 דקות, תלת מימד, מדובר לעברית)

אגדה עם כנפיים

סרט אנימציה בתלת מימד שביים זאק סניידר. במרכז הסרט ינשוף צעיר הנופל ברשתם של חבורת ינשופים מרושעים המפעילים בית יתומים שבו הם שוטפים את מוחם של ינשופים צעירים במטרה להפוך אותם לחיילים נאמנים. הוא מצליח להימלט ויחד עם חבריו מסייע לקבוצת ינשופים טובים להיאבק ברעים.

במאי: זאק סניידר ( 104 דקות, תלת מימד)

אחר הצהריים בכפר עם מרגריט

ג'ראר דפרדייה בתפקיד ג'רמין - בחור פשוט ולא משכיל במיוחד אבל עם לב רחב המתגורר ליד אמו בכפר. אחר צהריים אחד הוא פוגש על ספסל בכיכר הכפר את מרגריט, זקנה חביבה המדביקה אותו בתשוקה לקריאת ספרות יפה. מאה קילו ו-40 שנים מפרידים בין השניים, אך הם מפתחים ידידות מיוחדת במינה.

מרגריט מקריאה באוזניו את ספריה האהובים, ספריהם של אלבר קאמי, רומן גארי ואחרים. ג'רמין נפתח לעולם חדש ומרהיב שלא זכה להכיר מאז היה ילד לא רצוי.

מרגריט משנה את חייו של ג'רמין – מאדם סגור ומרוכז בעצמו הוא מתגלה אחר לגמרי, רגיש ומתחשב ובעל יכולות שהוא לא חשב שיש בתוכו, יכולות שינצל כאשר פגעי הגיל ישפיעו על מרגריט.

במאי: ז'אן בקר, שחקנים: ג'רארד דפרדייה, ג'יזל קסדסוס (82 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully