וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה סרט של קהל"

עינב שיף

24.9.2010 / 13:21

אילון רצ'קבוסקי, מפיק הסרט "התפרצות X" מספר על סוד הקסם של הסרט לכבוד בכורתו הישראלית בפסטיבל חיפה, וגם על השפעת פרשת עדנה מזי"א-אריאל ועל הסרט הבא של ערן קולירין

למפיקי הסרט "התפרצות X" היה ברור היכן הם יקיימו את הקרנת הבכורה הישראלית של הסרט. בסך הכל, מבין הדרמות הפוליטיות שנעות בין תל אביב האסקפיסטית לירושלים הנפיצה, סרט שכולו מתרחש בחיפה, חייב לתת את הכבוד לעיר: "אי אפשר לקחת את הסיפור מהעיר, היה לנו ברור מהרגע הראשון שנעשה את ההקרנה כאן", אומר אילון רצ'קובסקי, ממפיקי הסרט, בשיחה עם וואלה! תרבות לכבוד הקרנתו הערב (שישי) בתחרות הרשמית של הפסטיבל, שבועות ספורים לאחר ששב מהקרנת הבכורה הבינלאומית של הסרט בפסטיבל ונציה. "הפרופסור בסרט מלמד בטכניון וחברו הטוב ביותר הוא שוטר ערבי, מה שגם מגלם את הדו-קיום האמיתי שיש בעיר הזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרט של קהל. מתוך "התפרצות X"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התפרצות X" הוא סיפורו של אותו פרופסור, בגילומו של יוסי פולק, המגלה שאשתו הצעירה (מלאני פרס) מנהלת רומן מאחורי גבו. עם הגילוי המרעיש, עוקב הפרופסור באובססיביות אחרי אשתו ומאהבה, עד שיום אחד הוא מתעמת עם המאהב ולאחר העימות – חייהם של כל גיבורי הסרט ישתנו לגמרי. הסרט הוא הפיצ'ר הראשון של הבמאי המוערך למדי איתן צור ("החמישיה הקאמרית", "הבורגנים" ובימים אלו גם את "המשרד" המצוינת והוא מבוסס על ספר ותסריט של המחזאית עדנה מזי"א.

"העבודה איתם היתה תענוג צרוף", אומר רצ'קובסקי. "שניהם עבדו בהרמוניה מדהימה. איתן אמנם הוא לא תסריטאי, אבל הוא מאד מקצועי וביחד עם עדנה הם הגיעו למשהו שהם מאד שלמים איתו. איתן, לא צריך להגיד את זה כבר, הוא איש נעים, פיקח ומקצוען אז כל הצוות נהנו בצורה בלתי רגילה וגם אנחנו".

עדנה מזוהה עכשיו עם מכתב יוצרי התיאטרון נגד הופעה באריאל, כמו גם יוסי פולק. אתה חושב שזה יפגע בסרט כשהוא ייצא לאקרנים?

"קשה לי להאמין שזה ימנע מאנשים לראות את הסרט. אני מודה שאני לא מספיק בקיא בהרגלי הצפייה של קהל התיאטרון בקולנוע הישראלי, כך שאני לא כל כך יודע. אני מקווה שאנשים יבואו לראות סרט וליהנות, אבל אני מבין שזו לא תקופה קלה כל כך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב לא יפריע. מתוך "התפרצות X"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נושא הקהל חשוב לרצ'קובסקי לא מבחינה מסחרית, אלא כעיקרון: כמי שהפיק את "ביקור התזמורת" המצליח של ערן קולירין (וגם את סרטו הבא, "ההחלפה", בו ניגע בהמשך), רצ'קובסקי מכיר בכוחו של סרט קולנוע שיודע גם לקבל את הביקורות הטובות וגם למשוך מאות אלפים לאקרנים. "יש לי הרבה כבוד לסרטי Art House", אומר רצ'קובסקי", אבל הסרט הזה הוא סרט שקהל יכול ליהנות לא משנה מאיפה הוא".

"בוונציה", הוא מוסיף, הסרט הוקרן באולם של 1,300 אנשים וזכה למחיאות כפיים ממושכות. האיטלקים גם מאד הפתיעו – הביקורת הראשונה קראה בכותרת למפיקים איטלקים לרכוש את הסרט. הם אכן הקשיבו והסרט נמכר יום לאחר מכן". בנוסף לאיטליה, נכון לעכשיו נמכר הסרט להפצה והקרנה בטלוויזיה ובקולנוע גם בשוויץ ובקנדה. "באמת שאין תלונות", אומר רצ'קובסקי. "אני באמת חושב שזה סרט טוב ושהקהל ייהנה ממנו".

ערן קולירין. Andreas Rentz, GettyImages
בקרוב השחזור? ערן קולירין/GettyImages, Andreas Rentz

במקביל לקידום "התפרצות X", רצ'קובסקי עובד על פרויקטים נוספים, המסקרן מכולם הוא ככל הנראה "ההחלפה" של קולירין, מהסרטים הישראלים המדוברים של הזמן האחרון. "הסרט לא יהיה מוכן לפני פברואר-מרץ", אומר רצ'קובסקי. "אנחנו מתלבטים בין הקרנת בכורה בפסטיבל קאן או פסטיבל ברלין. ברגע שהסרט יהיה מוכן, נדע לאן לשלוח אותו. בעצם, נראה מי בכלל יקבל אותו".

לא נראה לי שתהיה לכם בעיה.

"לא לא, אסור להיות שאננים. הפסטיבלים האלו מקבלים מאות הצעות, אנחנו צריכים להגיד תודה על הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully