וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: פסטיבל הקולנוע של חיפה יוצא לדרך

עינב שיף

23.9.2010 / 4:59

אחד מאירועי הקולנוע החשובים בישראל נפתח עם רוח גבית מזכייתו של "שליחותו של הממונה" שיזכה בו להקרנה חגיגית. "זו הפעם בשנה שהעיר קמה לתחייה", אומרת מנהלת הפסטיבל

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע של העיר חיפה ייצא לדרך הערב (חמישי) עם הקרנת הסרט "תמרה דרו". לאחריו, יתפזרו עשרות אלפי באי הפסטיבל בין מאות הסרטים השונים שיוקרנו בו, הן במסגרת התחרות הישראלית לקולנוע עלילתי וקולנוע דוקומנטרי והן במסגרת הקרנות הסרטים הבינלאומיות בתוכו, המחוות, הרטרוספקטיבות ואירועי התעשייה השונים שיש בפסטיבל.

"אני אגיד את האמת, בכל שנה אומרים לי שהתוכניה משתפרת וגם אני מרגישה כך", אומרת פנינה בלייר, המנהלת האמנותית הוותיקה של הפסטיבל. "אנחנו משתדלים לשמור על שיווי משקל נכון בין קולנוע קלאסי לקולנוע עכשווי, לשמור על איזון בין מזרח ומערב ובין הקולנוע לקהל הרחב לקולנוע לקהל מצומצם יותר. רק בדבר אחד אני לא מתפשרת – איכות הסרטים. אנחנו צוות של שלושה אנשים שבוחר את הסרטים ואנחנו מגיעים גם לוויכוחים מאד נוקבים, אבל אני מאמינה שאם נהיה עקביים בשמירה על רמה אמנותית גבוהה – בסוף תצא נשכר וכשאני מסתכלת על הקהל שלנו, אני מבינה שזה נכון – זו הפעם בשנה שהעיר הזו קמה לתחייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר קמה לתחייה. פסטיבל הקולנוע של חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי הם באים כי מאד קשה למצוא קולנוע רגיל בצפון הארץ ועתה הם מקבלים אותו ובמרוכז.

"קודם כל, יכול להיות שיש איזו עייפות מהקולנוע הפופולרי שמגיע למסכים ולכן אין בתי קולנוע רגילים. אבל יש אנשים שבאמת בפסטיבל קונים קונצרטינות של כרטיסים, אפשר למצוא פה אנשים מהרחוב שרואים 3-4 סרטים ביום זה וראוי להערכה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אז למה בפסטיבל ולא במהלך כל השנה?

"יש משהו מאד סוחף במסגרת הפסטיבל. זה כאילו שאתה נמצא בסדנה או בכיתת אמן שהיא רק סביב הקולנוע. זה כיף אדיר להיות בתוך דינמיקה של הקולנוע, הרבה יותר כיף מלהשכיב את הילדים וללכת לסרט ורק אם הבייביסיטר פנויה. יש אקשן, בלי סוף. לפעמים אני חוזרת ב-2 בלילה וכל בתי הקפה מלאים. בחיפה!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמים לתחייה בחיפה. פסטיבל הקולנוע בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לסרטים, פסטיבל חיפה השנה מתהדר בלא מעט אורחים בינלאומיים שמעטרים את התוכניה, בראשם השחקן פול ג'יאמטי, אורח הכבוד של הפסטיבל. אולם בלייר מספרת שכצפוי, מצבה הבינלאומי של ישראל לא מקל על המשא ומתן הארוך בנושא הבאת אורחים, מה גם שמיקומו של הפסטיבל בלוח השנה, בין ונציה וטורונטו לניו יורק, הופך את הנושא למורכב עוד יותר.

"לוח השנה מאד מקשה על הבאת אורחים", מספרת בלייר, "אני למשל חושבת שהבמאי הטורקי סמי קפלנוגלו, שאנחנו עורכים לו מחווה בפסטיבל, היה מגיע אלמלא היה עסוק מאד. מרוב שהלוח צפוף, מאד קשה אפילו להשיג עותקים להקרנת הסרטים בפסטיבל, מה שהופך אותי לגאה עוד יותר על התוכניה שהרמנו".

פול ג'יאמטי. GettyImages
מגיע. פול ג'יאמטי/GettyImages

אלמנט נוסף שמשדרג את חיפה השנה הוא זכייתו של "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" בפרס אופיר. בחדרי חדרים, מדברים בתעשיית הקולנוע על שבירת "הדוגמה", הגורסת שסרט שזוכה בפסטיבל ירושלים מקבל יתרון במרוץ לנציגות הישראלית באוסקר. בלייר לא מתייחסת לטענה זו ומספרת סיפור אחר: "השמחה שלי על זכיית הסרט היא אישית משתי סיבות", היא אומרת. "ראשית, הסרט מבוסס על הספר של א.ב יהושע, ידיד טוב שלי וסופר חיפאי ושנית, העיבוד של הספר של בולי נולדה בחיפה. אני ערכתי היכרות בין המפיק האיטלקי ריקרדו טוטסי לבין בולי וטוטסי היה הראשון שרכש את הזכויות להפקת סרט מהספר. לאחר מכן, הוא ניסה לעניין מפיקים איטלקים אחרים ואז הוא העביר את הזכויות לחיים מקלברג, שהפיק את הסרט יחד עם אשתו. בעצם, הסיפור הקולנועי של הספר נולד בחיפה".

בחרתם כיושב ראש חבר השופטים של התחרות העלילתית את אבי נשר, במאי פעיל. אין בכך טעם לפגם?

"אני לא חושבת. התעשייה שלנו היא מאד קטנה, כל אחד מעורב ב-30 דברים אחרים ואין לזה סוף. כל מי שלא תשים, בין אם בוועדות או בצוותי שיפוט, תהיה לו נגיעה למשהו. אנחנו צריכים לנסות ולהאמין באנשים שלנו שהם אנשים אובייקטיביים ולהשתחרר מהחרדות האלו. מדובר באנשים רציניים, אנשי מקצוע ולי אישית אין שום בעיה עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully