וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אדם משעמם ולא חכם"

27.9.2010 / 13:47

במסיבת עיתונאים שערך פול ג'יאמטי בחיפה הוא מספר על תהליך העבודה שלו, על השהות בישראל, ועל ההבדל בינו ובין הדמויות שלו. כמו אוזי, גם הוא לא נוגע בפוליטיקה

"אני אדם משעמם ולא חכם", הכריז השחקן פול ג'יאמטי במפגש עם עיתונאים בפסטיבל הקולנוע החיפאי שנערך היום (שני) במסגרת הפסטיבל. ג'יאמטי הגיע לכרמל לרגל הקרנת הבכורה הישראלית של סרטו האחרון, "הגרסה של ברני", שבו הוא מגלם את דמותו של שובר לבבות קנדי-יהודי הקופץ מאשה אחת לאחרת לאורך חייו הסוערים. "הדמות הזו הפוכה ממני לגמרי: הוא אנרגטי, עתיר יצרים חייתים ומעניין, ואני ממש לא כזה. אני גם לא אדם חכם במיוחד, אז כל מה שעשיתי כדי לעצב את הדמות שלו, כפי שאני עושה תמיד, זה פשוט להתרשם ממה שקלטתי עליו בתסריט. ככה עשיתי גם כשגילמתי את גאון הקומיקס המנוח הארווי פיקר ב'אמריקן ספלנדור'. הוא היה בין החיים בזמן צילומי הסרט אז יכולתי לתחקר אותו, אבל הבנתי שאין בכך טעם. כנ"ל לגבי העבודה שלי במיני-סדרה על חייו של הנשיא ג'ון אדאמס – יכולתי לקרוא המון ספרים עליו, אבל בסופו של דבר, מה שחשוב לי זה מה שכתוב בתסריט".

כמו ברוב סרטיו הקודמים, גם הפעם הדמות של ג'יאמטי אינה מצטיינת ביחסים ארוכי-טווח עם המין הנשי. "אני אוהב לגלם דמויות כאלה, כי מערכות יחסים טובות זה דבר משעמם. חוץ מזה, בסרט זה אני בכל זאת מצליח להישאר עם אחת הנשים לאורך עשרים שנה, אז אפשר להגיד שבאופן יחסי יש בו מערכת יחסים מוצלחת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכות יחסים טובות זה משעמם. פול ג'יאמטי עם רוברט לנטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לעבודותיו הקודמות של ג'יאמטי, גם סרט זה משלב בין הקומדיה לטרגדיה – "בדיוק כך אני רואה את העולם", הוא הסביר. "אני תמיד מחפש את ההומור בכל דבר, אפילו בטרגדיות".
ההופעה ב"גרסה של ברני", הפקה קנדית צנועה שנעשתה מחוץ לאולפנים, ממשיכה את הזגזוג של ג'יאמטי בין סרטים עצמאים להפקות ענק הוליוודיות. "אני אוהב מאוד את הוליווד וכיף לי לשחק בסרטים עתירי תקציב או להופיע בצד דמויות ממוחשבות", אמר על כך.

במסגרת הפלירט של ג'יאמטי עם הוליווד, הוא גם היה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב על "סינדרלה מן", זכה בגלובוס הזהב על "ג'ון אדאמס" והיה מועמד לפרס על "דרכים צדדיות". "הפרסים הללו נחמדים מאוד", אמר כשנשאל על החשיבות שלהם בעיניו. "הם סוג של בונוס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני אדם א-פוליטי ואני שמח מאוד להיות פה". ג'יאמטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להאמין שג'יאמטי יקבל על הסרט מועמדות לאוסקר בקטגוריית השחקן הראשי, אם כי לדסטין הופמן, שמגלם בו את אביו, יש סיכוי טוב לקבל מועמדות בקטגוריית שחקן המשנה. לעומת זאת, אולי ג'יאמטי יזכה בשנה הבאה למועמדות על הופעתו ב-"Too Big to Fail", שבו יגלם את דמותו השנויה במחלוקת של הכלכלן האמריקאי בן ברננקי, מהאושיות הבולטות במשבר הכלכלי, שהוא גם יהודי. "אין לדמות הזו אישיות, ובגלל זה כל כך מרתק אותי לגלם אותה. מדובר בעצם מעין תולעת".

פרויקט מסקרן נוסף שג'יאמטי עובד עליו הוא ביוגרפיה של פיליפ ק.דיק, סופר המד"ב המהולל שעל כתביו התבססו "בלייד ראנר", "זיכרון גורלי" ו"דו"ח מיוחד". "ק.דיק היה אדם מעניין עם סיפור חיים מאלף", סיפר ג'יאמטי, שהדגיש כי הוא לא מתכוון לביים את הסרט – "יהיה לי קשה מספיק לשחק בו, אז בטח שלא ארצה לביים בו".

לסיום נשאל ג'יאמטי אם היסס לבוא לישראל לאור המצב המדיני. "אני אדם א-פוליטי ואני שמח מאוד להיות פה", ענה בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully