וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "ההוביט": איגודי השחקנים נגד פיטר ג'קסון ולהפך

עינב שיף

28.9.2010 / 9:17

איגודי השחקנים באוסטרליה וניו זילנד דרשו להחרים את צילומי הסרט המדובר בטענות ליחס לא הוגן לשחקנים. בתגובה, מאיים ג'קסון להעביר את צילומיו למזרח אירופה

באופן נדיר, תעשיית הקולנוע רוחשת בימים האחרונים סביב אירועים שלא מתרחשים בהוליווד: איגודי השחקנים בניו זילנד ואוסטרליה דרשו מהפקת "ההוביט", הפריקוול המדובר ל"שר הטבעות", לקבל על עצמה את אמנת שיוויון הזכויות לשחקנים, המחייבת שכר מינימלי למשתתפי ההפקות השונות ויחס הוגן. מאחר והפקת הסרט סירבה להיכנס איתם למשא ומתן, יצאו איגודי השחקנים בדרישה לחרם בינלאומי על צילומי הסרט.

הדבר עורר את חמת זעמו של פיטר ג'קסון, המפיק וככל הנראה גם הבמאי המיועד של הסרט, שהוציא תגובה חריפה וטען שהאיגודים נוהגים בבריונות. "תמיד נהגתי בשחקנים שלי בכבוד המלא", אמר ג'קסון, שאיים במפורש להעביר את צילומי הסרט למזרח אירופה, בגיבוי האולפנים המפיקים את הסרט, שתמכו בו בפומבי: "ההאשמות נגדו חסרות בסיס", מסרו בהצהרה.

האיום של ג'קסון החל להפחיד גם את תעשיית הקולנוע של ניו זילנד, שהרוויחה מאד מצילומי טרילוגיית "שר הטבעות" במדינה. "זה נושא קריטי שיש לפתור לפני שהוא מזיק לתעשיית הקולנוע ולכלכלה באופן רחב יותר", אמר מנכ"ל ועדת הסרטים של ניו זילנד, הקרן המרכזית להפקת קולנוע במדינה.

עתה, נותר רק לקוות שצילומיו של הסרט יפיקו תוצאה שלפחות תהיה שווה את המהומה שהסרט גרם עד כה, החל מבעיות התקציב של חברת ההפקה MGM, דרך פרישתו של הבמאי גיירמו דל-טורו ועד הפרשה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully