וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אייל דץ

30.9.2010 / 10:00

אוליבר סטון חוזר לזירת הפשע של וול סטריט בסרט המשך, מיכאל מושונוב חולה נפש, סרט בוסני על איסלם קיצוני ושרלוט גינזבורג אלמנה. אלו הסרטים שמחכים לכם בבתי הקולנוע

וול סטריט: הכסף מדבר

סרט המשך לדרמה הפיננסית של אוליבר סטון מ-1987. לאחר תקופה ממושכת בבית הכלא, גורדון (מייקל דאגלס) מוצא את עצמו מחוץ לעולם שבו הוא בעבר שלט. אבל בנקאי השקעות צעיר ואידיאליסטי (שיאה לבוף) לומד בדרך הקשה שגורדון הוא עדיין מניפולטור מומחה - ושהיום אפילו יותר מאי פעם כסף לעולם לא הולך לישון.

"סרט מבריק וטיפשי, נאיבי וערמומי, לא קרוב אפילו להיות מספיק טוב אבל לעיתים נוגע בגדולה", התפייט מבקר הקולנוע של הניו יורק טיימס בביקורת שלו על הסרט.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס - 57

במאי: אוליבר סטון, שחקנים: מייקל דאגלס, שיאה לבוף, צ'ארלי שין, קארי מוליגן, ג'וש ברולין, אלי וולך, סוזן סרנדון (133 דקות)

בדרכה

סרטה של הבמאית הבוסנית ג'סמילה זבאניץ'. לונה ועמאר הם זוג צעיר מאושר ומאוהב, שצועד יחדיו בדרך החיים. נדמה כי כלום לא יוכל להפריד ביניהם, גם לא בעיית השתייה של עמאר ואפילו לא הפצע הכואב שמונע מהם להביא ילדים לעולם. כאשר עמאר מאבד את עבודתו בגלל השתייה, ידיד ותיק מימי מלחמת בוסניה מציע לו עבודה: ללמד מחשבים לילדים במחנה מוסלמי פונדמנטליסטי שהוא הקים על שפת אגם מרוחק. עמאר מקבל את ההצעה ולאט לאט מתקרב אל הדת. לונה החילונית מתקשה לקבל את עולמו החדש של עמאר ויחסיהם עומדים למבחן.

"דרמה שמציגה ביעילות סיפור משמעותי ומעניין", קבע אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה!, לאחר שצפה בסרט בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

במאית: ג'סמילה זבאניץ', שחקנים: זרינקה סביטיץ', לאון לוצ'ב, ארמין בראוו, מירנה קרנוביץ (100 דקות)

בנא

סרטו הארוך הראשון של הבמאי הצעיר ניב קליינר. עמוס (שמואל וילוז'ני) מגדל לבדו את בנו הסכיזופרן יוריק (מיכאל מושונוב) ומנסה להגן עליו מפני אותו ארגון עבורו הוא עובד: בית חולים לחולי נפש. האיזון השברירי בין השניים ובנפשו של הבן משתבש כשלחייהם מצטרפת עובדת זרה תאילנדית בשם בנא ונוכחותה גורמת לאינטימיות שביניהם להפוך בהדרגה למלכודת.

"חובבנותו ועילגותו משייכות אותו מיד לרשימת הקוריוזים הגדולים ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי", כיסח את הסרט מבקר הקולנוע של עיתון "הארץ" אורי קליין.

במאי: ניב קליינר, שחקנים: שמואל וילוז'ני, מיכאל מושונוב, דפנה ארמוני (83 דקות)

העץ

סרטה של ג'ולי ברטוצ'לי ("מאז שאוטר עזב"), על פי ספרה של ג'ודי פסקו, "אבינו בתוך העץ". לאחר מותו הפתאומי של בעלה, דון (שרלוט גינזבורג) חייבת להתמודד עם תקופת האבל שלה ובאותה עת לדאוג לארבעת ילדיה. בתה, סימון בת השמונה, לוקחת את אובדן האב קשה יותר מהאחרים וחולקת סוד מאוד מיוחד עם אמה: לטענתה, האב המנוח לוחש לה מבעד לעליו של עץ הפיקוס הענק שניצב בסמוך לבית וענפיו ושורשיו נוגעים בו. היא בטוחה כי הוא שב כדי להגן עליהם, ולכן היא מבלה שעות נוספות ליד ועל העץ, בשיחות עם אביה. במהרה, דון עצמה מסתחררת מהנוכחות העוצמתית של העץ.

כאשר דון פוגשת ומתחברת עם אחד מאנשי המחוז, ג'ורג', המעסיק החדש שלה, נוצר איום בקשר בין האם לבת. בעוד הענפים חודרים אל תוך הבית ושורשיו הורסים את יסודותיו, העץ לוקח לכאורה את צידה של סימון, והיא כאות מחאה נגד אמה, בונה לעצמה קן פרטי בין צמרותיו, גם כדי להגן עליו מפני גדיעה אפשרית.

במאית: ג'ולי ברטוצ'לי. שחקנים: שרלוט גינזבורג, מרטון קסוקס (100 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully