וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן טוני קרטיס הלך לעולמו בגיל 85

עינב שיף

30.9.2010 / 12:29

הכוכב ההוליוודי, שכיכב לצד מרילין מונרו וג'ק למון ב"חמים וטעים", מת בגיל 85 מדום לב, לאחר שבשנים האחרונות סבל ממחלת ריאות קשה

פחות מיממה לאחר מותו של הבמאי ארתור פן, הוליווד מאבדת אייקון נוסף שעיצב חלק לא קטן מדמותה במאה ה-20: השחקן טוני קרטיס הלך לעולמו אמש (רביעי) בלאס וגאס שם חי, כתוצאה מדום לב, כך אישרה בתו, השחקנית ג'יימי לי קרטיס. קרטיס היה בן 85 במותו ובשנים האחרונות סבל ממחלת ריאות קשה.

קרטיס, שנולד בשם ברנרד שוורץ, גדל בברונקס וחווה ילדות קשה עם משפחה ענייה, אם מכה, אח, ג'וליוס, שנדרס על ידי משאית בהיותו בן 12 בלבד ואח השני, רוברט, שאובחן כסכיזופרן ואושפז. קרטיס עצמו עזב את בית הספר והתגייס למארינס במלחמת העולם השנייה.

לאחר שהשתחרר, עבר לניו יורק ולמד משחק. מאז, הפך לדמות מרכזית בהוליווד עם תפקידים בלתי נשכחים ב"הנועזים" עליו היה מועמד לאוסקר לשחקן משנה, "ריחה המתוק של ההצלחה", "ספרטקוס", "המירוץ הגדול", "הטייקון האחרון", "החונק מבוסטון" ותפקידו הזכור ביותר - בסרט "חמים וטעים" עם ג'ק למון ומרילין מונרו. בטלוויזיה, שיחק בסדרה "המשכנעים" לצד רוג'ר מור.

טוני קרטיס עם מרילין מונרו. Keystone Features, GettyImages
תקופה משמעותית. קרטיס עם מרילין מונרו/GettyImages, Keystone Features

"חמים וטעים" היווה נקוה משמעותית בחייו של קרטיס, גם מחוץ לצילומי הסדרה: בספר אוטוביוגרפי שהוציא לפני כשנה חשף קרטיס כי ניהל רומן עם מונרו וכי הוא בטוח שנשאה ברחמה את ילדו, אותו הפילה בהפלה טבעית. כמו כן, סיפר כיצד הבמאי, בילי ווילדר, התייחס בקשיחות יתרה למונרו הרעועה נפשית ולעומת זאת כיצד הוא ולמון נאלצו לסבול כמה מהמניירות הבלתי נסבלות של הכוכבת.

לצד הרומן עם מונרו, לקרטיס היו חיי אהבה סוערים למדי: השחקן היה נשוי שש פעמים, הנישואים המפורסמים שבהם היו לשחקנית ג'נט לי ("פסיכו"). השניים הביאו לעולם את ג'יימי לי קרטיס, שהפכה בעצמה לשחקנית מפורסמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully