וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פחתו סיכוייו של עמוס עוז לזכות בפרס נובל?

אייל דץ

2.10.2010 / 13:46

על פי סוכנויות ההימורים, הידרדרו סיכוייו של הסופר הישראלי לזכות בפרס נובל לספרות השנה והם עומדים על יחס של 1 ל-25. ההכרזה על הזוכה תתקיים ביום חמישי הקרוב

ההכרזה על הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2010 תתקיים ביום חמישי הקרוב (7 באוקטובר) ובורסת ההימורים גועשת ורועשת. כמדי שנה מפרסמת סוכנות ההימורים הבריטית לדברוקס את סיכויי המועמדים לפרס. אם להסתמך על המהמרים אזי סיכוייו של הסופר הישראלי עמוס עוז לזכות הידרדרו משמעותית השנה. עוז ממוקם במקום ה-22 מתוך 70 המועמדים לפרס עם סיכויים של 1 ל-25 לזכייה בפרס.

אמנם מדובר במקום בהחלט מכובד, אולם יש לזכור כי בשנה שעברה היה עוז המועמד המוביל ברשימת המועדפים על המהמרים. מי שזכתה בסופו של דבר בפרס היתה הסופרת הגרמניה הרטה מולר. ישראלים נוספים שנמצא ברשימת המועמדים הם הסופר והפילוסוף שלמה קאלו הנמצא במקום ה-41 עם יחס של 1 ל-45. וא.ב יהושע במקום ה-46 עם יחס של 1 ל-50.

המועמד המוביל השנה לזכייה בפרס על פי סוכנויות ההימורים הוא הסופר והמשורר השבדי תומאס טראנסטרמר עם סיכוי של 1 ל-4 לקחת את הפרס. יש לציין שהאקדמיה השבדית היא זו שבוחרת את הזוכה בפרס וכי מאז 1974 לא זכה נציג שבדי בפרס הנכסף. במקום השני עם יחס של 1 ל-8 נמצא הסופר הפולני אדם זגייבסקי עם סיכוי של 1 ל-8. הסופר היפני חביב הישראלים הרוקי מורקמי נמצא במקום השישי עם יחס של 1 ל-11. מי שסוגר את הרשימה הוא לא אחר מאשר בוב דילן עם יחס של 1 ל- 150.

פרס נובל לספרות מוענק מדי שנה, החל מ-1901, לסופר שיצר את "היצירה יוצאת הדופן ביותר בעלת נטייה אידאליסטית", על פי הגדרת הנהלת הפרס. הכרזה על הזוכה השנה תיערך, כאמור, ב-7 באוקטובר. יש לציין כי במהלך שני העשורים האחרונים מרבית הזוכים הגיעו ממדינות אירופה. בין היתר, זכו בפרס הסופרת הבריטית דוריס לסינג, הרולד פינטר הבריטי, חוזה סאראמגו מפורטוגל, דאריו פו מאיטליה, גאו שינג'יאן מצרפת וגינתר גראס מגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully