וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר והסטיריקן אהרן שמי הלך לעולמו

עינב שיף

5.10.2010 / 9:42

שמי, שהיה גם בעלה של הסופרת והעיתונאית דניאלה שמי ואביה של איריס שמי מלהקת סקסטה, מת בגיל 81. "הוא שמר על הומור עד הרגע האחרון", סיפרה בתו לוואלה! תרבות

בימים בהם התקשורת עוסקת לא מעט בהליכתם של גיבורים הוליוודיים, הסתלק מאיתנו סופר מקומי מצוין ואהוב: אהרן שמי, שהיה גם סטיריקן, רקדן, כוריאוגרף ואפילו קולנוען, הלך לעולמו ביום שישי האחרון והוא בן 81. שמי, בעלה של העיתונאית והסופרת דניאלה שמי ואביה של איריס שמי מלהקת סקסטה, נפטר בבית חולים בתל אביב. זאת, לאחר שלפני שלושה חודשים עבר ניתוח בעקבות נפילה, ממנה לא התאושש.

"הוא היה חכם מאד, שנון מאד ומלא הומור", סיפרה בתו, איריס שמי לוואלה! תרבות. "עד הרגע האחרון הוא שמר על ההומור שלו, וזה אפילו מבלי לספר בדיחות, הוא פשוט דיבר מצחיק. גם כשהוא תיאר מצבים קשים זה היה בהומור".

שמי נולד בשנת 1929, התחנך בתל יוסף ובתחילת הקריירה דווקא היה רקדן וכוריאוגרף בקיבוץ בית השיטה. לאחר מכן שימש כעוזר במאי בהפקות רבות, כמו "ארבינקא" ו"תעלת בלאומליך" של אפרים קישון. את עיקר פרסומו צבר שמי כסופר, ובמיוחד ספרי ילדים. שמי כתב 20 כאלו, באיוריו של דני קרמן. בנוסף, שמי היה ממייסדי מדור הסטירה "דבר אחר" שהופיע בעיתון דבר ולאחר מכן בידיעות אחרונות שנים רבות וכן כתב ספרי סטירה והומור כמו "פוזיטיב", "כמו שאיש אחד חכם אמר פעם" ועוד. ספרו האחרון הוא "אנחנו אבן היסוד", שיצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully