וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

7.10.2010 / 8:00

מארק איווניר לומד להיות אנושי בסרט שזכה בפרס אופיר וג'מה ארטרטון כבר לא ברווזון מכוער בסרט שפתח את פסטיבל חיפה, ושניהם מחכים לכם הערב על המסך הגדול

שליחותו של הממונה על משאבי אנוש

עיבוד לרומן של א.ב. יהושע, שקטף חמישה פרסי אופיר. לפיכך, הוא גם ייצג את ישראל בטקס האוסקר הקרוב. בדומה לספר, גם הסרט נקרא על שמו של מנהל כוח אדם ברשת מאפיות (מארק איווניר), הדואג שאחת מעובדותיו לשעבר, שזכתה ליחס לא אנושי לפני מותה בפיגוע, תזכה לכל הפחות להלוויה ראויה. לשם כך הוא יוצא עם ארון קבורתה לעיירת הולדתה הנידחת, אי שם במזרח אירופה, ומתחיל במסע שילמד אותו סוף כל סוף מה זה אנשים ומהי אנושיות.

מן הביקורות: אמנם הדרמה לא קטפה את הפרס לסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה האחרון, אבל הביקורת המקומית שבעה ממנו נחת. אורי קליין קבע כי מדובר ב"יצירה קולנועית פופולרית העשויה במיומנות. הוא הצליח לגרום לי לחוש מעורב הן בעלילה שמוצגת בו והן בסיפורן של הדמויות המוצגות בו". מאיר שניצר פסק כי הבמאי ערן ריקליס חמק מן המכשולים הפוטנציאליים והיטיב להביא אל הבד את הרומן של יהושע, ויאיר רוה הוסיף כי הסרט "עשוי מצוין, עם עין יפה לפרטים, ויש בו הקפדה הפקתית שנדיר למצוא בקולנוע הישראלי". ואילו לילך וולך שלנו הכריזה שזהו "לא רק הסרט הישראלי הטוב ביותר שיצא השנה, אלא אחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו לאקרנים השנה, נקודה".

במאי: ערן ריקליס. שחקנים: מארק איווניר, גורי אלפי, רוזינה קמבוס, גילה אלמגור. (103 דקות).

תמרה דרו

קומדיה הנקראת בשמה של צעירה בריטית (ג'מה ארטרטון), עיתונאית ערמומית שפעם היתה הברווזון המכוער של עיירת הולדתה, אבל היום משגעת את כל הגברים בה. הדרך שבה היא מסחררת להם את הראש חושפת בפנינו את החולשות של הבורגנות הבריטית.

מן הביקורות: לפני שפתח השנה את פסטיבל חיפה, הוקרן הסרט בפסטיבל קאן האחרון וגם זכה להפצה מסחרית במולדתו, מה שאיפשר לו לאסוף רצף של ביקורות חיוביות בסך הכל – "בידור יעיל להפליא וחסר מאמץ", היללו בגרדיאן, "תענוג אינטליגנטי" הוסיפו מהצד האמריקאי בהוליווד ריפורטר, ורק הדיילי מירור קילקלו את החגיגה וטענו שמדובר דווקא בסרט בנאלי ומדושן עונג.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 78.

במאי: סטיבן פרירס. שחקנים: ג'מה ארטרטון, דומיניק קופר (109 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully