וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקו אונו: "ג'ון היה כועס מאד על מה שקורה בעולם"

8.10.2010 / 20:36

ברחבי העולם מציינים את יום הולדתו ה-70 של המוזיקאי המנוח. אלמנתו, בטקס שנערך באיסלנד: "ג'ון לא היה מהטיפוס שפורש. הוא היה חוזר להיות אקטיביסט"

בשילוב של אבל על מותו בטרם עת עם חגיגת חייו ומורשתו, מציין העולם את יום הולדתו של ג'ון לנון, שחל מחר (שבת), ב-8 באוקטובר. אלמנתו של לנון, יוקו אונו, הגיעה כצפוי לטקס בריקיאוויק, בירת איסלנד, שם נחשף מגדל "Imagine" על שמו של לנון וכן הוענקו פרסים בתחום זכויות האדם על שמו של לנון.

"אני כנראה מתגברת על מותו", אמרה אונו לרויטרס. "אבל זה עדיין חודר". לאחר מכן, נשאלה אונו האם לנון היה פורש בגיל 70 אם עדיין היה חי ואונו ענתה באופן חד משמעי - ממש לא. "ג'ון לא היה מהטיפוסים שפורשים", אמרה אונו. "הוא היה כועס מאד על מה שקורה בעולם. אני מניחה אפילו שהוא היה חוזר להיות אקטיביסט".

כפי שאמרה בלא מעט מראיונות שהעניקה לכבוד ציון יום הולדתו של לנון, אונו מקפידה לציין כי לנון לא היה רק מוזיקאי: "הטא היה איש רנסנס, הוא לא הגביל את עצמו למוזיקה בלבד", אמרה אונו. "הוא יצר המון אמנות, הוא יצר סרטים עמי, סרטי אמנות וגם העניק הצהרות שהיו מאד חשובות, אך הן היו פוליטיות".

במקביל, בניו יורק, הושק סרט התעודה "Lennonyc", המתעד את שנותיו של לנון בניו יורק. "לנון היה ניו יורקי וסיפור חייו בניו יורק היא דרך מצוינת לספר את חייו אחרי הביטלס", אמר במאי הסרט, מייקל אפשטיין. המפיק המוזיקלי ג'ק דאגלס סיפר כי לנון אהב להיות מתועד ואף סיפר על חלומו - פיזור מיקרופונים בכל רחבי אולפן ההקלטות, כולל חדר השירותים. דאגלס, מבלי לספר ללנון, מילא את משאלתו. בשאלה מה לנון היה עושה היום, לדאגלס לא היה ספק: "הוא היה מפיק את ג'יי זי. הוא הקדים את זמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully