וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק וליברפול מציינות 70 להולדתו של לנון

עינב שיף

9.10.2010 / 17:35

שתי הערים המרכזיות בחייו של המוזיקאי חגגו את חייו ומורשתו. ג'וליאן, בנו של לנון: "באנו לכבד את אבא ולהתפלל לשלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

מאוסטרליה ועד רוסיה מציינים היום (שבת) את יום הולדתו ה-70 של ג'ון לנון, המוזיקאי האגדי שנרצח בדצמבר 1980. אולם מבין המקומות הרבים, בולטות שתי ערים שהיו לחלק מרכזי מחייו - ליברפול בה נולד וניו יורק בה נרצח.

בליברפול, הגיעו בנו של לנון, ג'וליאן, עם אמו סינתיה לחשיפת פסל מיוחד לזכרו של לנון, שנוצר על ידי הפסלת לורן וויירס בת ה-19 ושמו הוא "שלום והרמוניה". "ההשראה המרכזית שלי היתה מסירותו של לנון לשלום", אמרה וויירס, שסיפרה שג'וליאן לנון ביקש ממנה לשלב נוצה לבנה בפסל. "היה לי הכבוד לשים אותו בקצה המונומנט". ג'וליאן עצמו אמר: "כל מה היה צריך להגיד נאמר. באנו לכבד את אבא ולהתפלל לשלום".

מונומנט לזכרו של ג'ון לנון באנגליה שהוקם לרגל יום הולדתו ה-70. AP
שלום, הרמוניה ונוצה לבנה. המונומנט לזכרו של לנון בליברפול/AP

בניו יורק, התכנסו רבים בסנטרל פארק, לאזור ה-Strawberry Fields הקרוי על שם הקלאסיקה המפורסמת של הביטלס, כדי להוקיר את זכרו של החיפושית המנוחה. אמש (שישי), הושק בעיר הסרט "Lennonyc", המתעד את ימיו של המוזיקאי בעיר. "זו דרך נפלאה להבין את חייו של לנון בעיר, שהם בעצם חייו בתקופת הפוסט-ביטלס", אמר במאי הסרט.

ניו יורק מציינת 70 להולדתו של ג'ון לנון. AP
גם ניו יורק זוכרת. סנטרל פארק, היום/AP

בהמשך היום ייערך הטקס בהשתתפות יוקו אונו, אלמנתו של לנון, בריקיאוויק בירת איסלנד. אמש אמרה אונו בשיחה עם רויטרס באיסלנד כי היא עדיין מתגברת על מותו וכי אם לנון היה חי היום, הוא היה חוזר להיות אקטיביסט פוליטי. "הוא היה מאד כועס על מה שקורה בעולם", אמרה אונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully