וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס פרנקפורט לשלום הוענק לדויד גרוסמן

אייל דץ

10.10.2010 / 16:17

הסופר הישראלי קיבל את הפרס בטקס שנערך בכנסיית סיינט פול בפרנקפורט. "הוא משמש דוגמה לכולנו לפיה בני האדם לא חייבים להיות קורבנות של הנסיבות וכי יש להם זכות בחירה"

איגוד סוחרי הספרים בגרמניה העניק היום (ראשון) לסופר דויד גרוסמן את פרס פרנקפורט לשלום לשנת 2010. הפרס הוענק לגרוסמן בטקס חגיגי שנערך בכנסיית סיינט פול בפרנקפורט. שווי הפרס, המוענק מאז שנת 1950, הוא 25 אלף יורו.

"הוא קיבל את הפרס על סירובו המתמיד להיות חלק ממעגל הדמים", אמר יואכים גאוק ,פעיל זכויות האדם המפורסם הנחשב לאחד הסמלים של איחוד גרמניה ומי שהעניק לגרוסמן את הפרס בטקס. גאוק הוסיף ואמר שגרוסמן משמש דוגמא לכולנו בכך שהוא מראה כי "בני האדם לא חייבים להיות קורבנות של הנסיבות וכי יש להם זכות בחירה".

בהודעה על זכייתו אמר חבר הנאמנים של איגוד סוחרי הספרים בגרמניה כי "בחירתו של גרוסמן היא הוקרה לאחד התומכים האקטיביים ביותר בפיוס בין הישראלים והפלסטינים. בספריו, מאמריו וסיפוריו, גרוסמן חותר בעקביות להבין ולתאר לא רק את עמדתו שלו, אלא את דעותיהם של אלו שחושבים אחרת. גרוסמן מעניק קול ספרותי, קול שנשמע בכל רחבי העולם, לקיום המשותף והקשה באזור. ספריו מציירים את המקום שבו רק אנחנו יכולים לסיים את מעגל האלימות, השנאה ופליטות במזרח התיכון, על ידי הקשבה, איפוק וכוחן של המילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully