וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הרשת החברתית" עדיין בפסגה

10.10.2010 / 18:27

קתרין הייגל, דיאן ליין והבמאי של "צעקה" לא הצליחו להדיח מהצמרת את סרטו של דיוויד פינצ'ר על מייסדי פייסבוק, שממשיך לדהור בדרך אל האוסקר

זה היה אמור להיות סוף שבוע אידיאלי: שלושה מוצרים חדשים הגיעו לבתי הקולנוע בארצות הברית, כל אחד מהם פנה לקהל יעד אחר וכולם התהדרו בשם של יוצר או כוכבת מוכרים. אבל כשנחשפו היום הנתונים הקופתיים, תחושת אכזבה נפלה על הוליווד: אף אחד מן השלושה לא הצליח לעמוד בציפיות, ובפעם השנייה ברציפות, אף סרט לא הכניס בסוף השבוע מעל 20 מיליון דולר.

הכישלון המשולש איפשר ל"הרשת החברתית" לשמור על הבכורה, אם כי הוא לא עושה זאת בצורה מרשימה. הדרמה על מייסדי פייסבוק אינה פופולרית בקרב הקהל כפי שהיא אצל המבקרים, כך שהיא הסתפקה השבוע בהכנסות של 15 מיליון דולר. עד עכשיו הצטברו בקופתו של הסרט 46 מיליון דולר, אבל כיוון שהוא צפוי לככב בטקס האוסקר הקרוב, לא תהיה לו בעיה לשמור על מומנטום לפחות עד שלהי פברואר ולעקוף בסופו של דבר את רף מאה מיליון הדולר.

לעומת זאת, הסרט שמשתרך מאחורי "הרשת החברתית" צפוי להתאדות במהרה. זהו "Life as We Know It", בכיכובה של קתרין הייגל. הדרמה הרומנטית נהנתה מהכנסות של 14.6 מיליון דולר בלבד, מה שצפוי להפוך אותה למפלה גדולה עוד יותר מ"קילרז", הפלופ הקודם של הייגל. "Life as We Know It" התהדר באחד הטריילרים הגרועים של העת האחרונה ובאש ביקורתית יוצאת דופן. ואם כל זה לא מספיק גרוע, הרי שהשחקנית עצמה הודתה השבוע כי אפילו לבעלה נמאס כבר משפת הדיבור הגסה שלה, ואם לבן הזוג של הייגל אין כוח אליה, אז למה שלצופים יהיה?

את המקום השלישי תפסה "Secretariat", דרמה המציגה את סיפורו המופלא של סוס מירוץ. הסרט גרף 12.6 מיליון דולר – סכום גבוה יחסית להישגים של סרטי סוסים מהשנים האחרונות, למשל "פליקה", אבל נמוך ביחס לסרט הספורט הגדול של השנה שעברה, "הזדמנות שנייה". כל זה לא מבשר טובות ליומרות האוסקר של "Secretariat", שקיווה להשיג מועמדויות לעצמו ולכוכביו, דיאן ליין וג'ון מלקוביץ'. גורמים בתעשייה תולים את האשמה במסע השיווק הכושל, שלא שם מספיק דגש על הצדדים הנגישים של הסיפור וגרם לו להיראות כמו ממתק לקשישות חובבות סוסים בלבד.

מתים לצעוק? לא ממש

אבל הכישלון האמיתי של השבוע הוא "My Soul to Take", שמדשדש במקום החמישי עם הכנסות של 6.9 מיליון דולר ותו לא. הסרט ביקש לנצל את הפופולריות של יוצרו, אשף האימה הוותיק ווס קרייבן, ובעיקר את הצמא לסרטים מסוג זה בשבועות שלפני ליל כל הקדושים, אבל אפילו ההקרנות התלת-ממדיות לא הושיעו אותו. עכשיו נותר לקרייבן להתפלל כי הפרק הרביעי בסדרת "צעקה", שאותו ישחרר לאולמות בספטמבר הבא, יצליח להבהיל קצת יותר.

את המקום הרביעי תופס "אגדה עם כנפיים", סרט האנימציה התמוה והכושל של זאק סניידר, שליקט השבוע 7 מיליון דולרים והעלה את סך הכנסותיו ל-39.4 מיליון דולר, הרבה פחות מתקציבו. הבמאי ישמח למחוק את התקלה הזו מהרזומה שלו, בטח לאור הבחירה בו להרים את סדרת "סופרמן" מן הקרשים.

במקום השישי ניצב "גנב עירוני" של בן אפלק, שהמשיך להרשים עם הכנסות של 6.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 73.7 מיליון דולר. במקום השביעי משתרך "וול סטריט: הכסף מדבר". בהתאם למשבר הכלכלי שבו הוא עוסק, נפל הסרט השבוע עם הכנסות של 4.6 מיליון דולרים, והמאזן הכללי שלו עומד על 43.6 מיליון דולר.

גם המשך הטבלה לא מזהיר. קומדיית הנעורים "Easy A" דועכת לאיטה במקום השמיני עם הכנסות של 4.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 48.1 מיליון דולר, ואת העשירייה סוגרים "תיק 39" בכיכובה של רנה זלווגר, שהכניס בסוף השבוע האחרון 2.6 מיליון דולר בלבד והעלה את מאזנו הדל ל-9.6 מיליון דולרים, והקומדיה "רק לא את". בסוף השבוע האחרון ליקט הסרט 2.4 מיליון דולר בלבד, ושורת ההכנסות שלו מצביעה על 20.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully