וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהוא ירון - "קיים ונעלם"

11.10.2010 / 8:00

אחד המוזיקאים המוכשרים בסצנת האינדי הישראלית מוציא סוף סוף סינגל בכורה, "קיים ונעלם". בראיון, הוא מספר על החשיפה האישית שבשירים וחוסר היכולת להירגע באמת

יח"צ - חד פעמי

מבין כל מאוכזבי סיום הקיץ, יהוא ירון דווקא מרוצה מהעננים שמלווים את השמיים. "אם גם מחר יהיה ככה, אני בכלל אהיה מרוצה", הוא אומר לוואלה! תרבות ערב צאתו של "קיים ונעלם", סינגל הבכורה מאלבומו המתהווה. "אני רוצה שאנשים ישמעו את השיר פעם ראשונה עם מזג האוויר הזה".

כהרגלו, ירון מדייק מאוד באבחון מצב הרוח של השיר: מעונן חלקית, עם רוחות נעימות שמבשרות על בואו המיוחל של אחד האמנים המיוחדים בסצינת המוזיקה הישראלית, כזה שוואלה! תרבות כותבת עליו כבר שלוש שנים בציפייה לחומרים וכעת זה מגיע, בדמות אחד השירים האהובים על הקהל בהופעותיו השונות של ירון במועדון האוזןבר בתל אביב. "האלבום הזה נוצר מהחומרים של ההופעות, אבל אני חשבתי שבסופו של התהליך, יצאו שירים כל כך שונים", הוא אומר. "אני מרגיש שהצלחנו לנצל מספיק את היתרונות והמגבלות שיש לאולפן לעומת הופעה. בהיפוך הזה, יצא שדווקא הסינגל הראשון הוא אחד משני השירים שאני תמיד מסיים איתם את ההופעה, שיר שהוא ממש חשוף מבחינתי".

לא חששת לצאת עם שיר ראשון חשוף כל כך?

"האלבום כולו יצא מאוד מאוד חשוף מבחינתי. בהופעות אני מרגיש שאני מצליח למגן את עצמי מהרעש של אחרים, אבל פתאום בהקלטות, אני שומע את המילים בצורה שלא שמעתי אותן עד עכשיו. זה מרגיש לי שכל האלבום הזה הוא וידוי חושפני והשיר הזה הוא מייצג מאוד".

יהוא ירון. ניצן לוטם,
וידוי חושפני ומייצג. יהוא ירון/ניצן לוטם

ירון, יליד 1981, הוא מהפנים המוכרות והאהובות של סצינת האינדי בישראל, לא רק בגלל הופעות הסולו שלו אלא גם בתפקיד הבסיסט/קונטרבסיסט האקספרסיבי והאקטיבי למדי שמלווה את אביב גדג', רות דולורס וייס, פאניק אנסמבל ועוד. היכולת של ירון לשתף פעולה עם כמה שיותר מוזיקאים בזמן סביר, שמותיר כשעתיים שינה בלילה, הוא כנראה חלק מסט התכונות שירון מביא איתו. אחרת, קשה להבין את הפרגון של ירון כבר ב"קיים ונעלם", בו הוא מזכיר את שלום גד ("תקשיב לדיסק של שלום גד / הוא מחייה את העברית"), במחווה לא כל כך אופיינית לתעשייה צרה וקצת קמצנית במחמאות כמו זו הישראלית.

"בשורה הספציפית הזו היה חשוב לי להבהיר שאני לא מדבר על שלום אלא עליי", הוא מסביר. "יש שיר מסוים של שלום שכששמעתי אותו, חזרה אליי התקופה שעליה 'קיים ונעלם' נכתב כמו בבום. האמנים שאני הכי אוהב הם האמנים שמזכירים לי תקופות שחוויתי, או כאלה שעדיין לא ואני רק מדמיין אותן".

וגם אתה רוצה להיות כזה? אמן שיש לו שירים שמזכירים תקופות? איך אתה בכלל מודד הצלחה?

"אני חושב שכל עניין הסינגלים והמקום שאני נמצא בו הם כרגע במצב נוקשה מכדי שאוכל לענות לך. אין לי שום דרך לצפות לכלום וזה טוב – כי ככה אני לא אוכל להתאכזב. כשהתחלתי להופיע עם השירים האלו לא ידעתי בכלל לשיר ועכשיו אנחנו מופיעים מול מועדון מפוצץ והמון אנשים יודעים את המילים. מצד שני, לך תדע איך זה יתפוס".

בשלב מסוים עבדת עם כל כך הרבה הרכבים, עד שהיד שלך נפגעה באופן שלא אפשר לך לנגן. נרגעת קצת מאז?

"אני איכשהו מגלה שממש להירגע אני לא מצליח, אז אני פשוט מנסה לנשום דרך האף. אני קם באותן שעות והולך לישון באותן שעות, אבל משתדל לאכול בריא יותר. בינתיים זה עובד".

(כתב: עינב שיף)

יהוא ירון יופיע ב-20 באוקטובר בתיאטרון הקאמרי במסגרת פסטיבל תל אביב וב-25 באוקטובר במועדון האוזןבר בתל אביב. האלבום ייצא בקרוב בחברת התו השמיני

  • עוד באותו נושא:
  • יהוא ירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully