וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן יהודה פוקס הלך לעולמו

עינב שיף ואייל דץ

11.10.2010 / 10:22

פוקס, ממייסדי תיאטרון הזירה, שחקן תיאטרון וקולנוע וחמיו של אהוד מנור ז"ל, מת בגיל 91. בתו עופרה: "הוא היה מהאנשים האלו שמעולם לא תשמע מישהו אומר עליהם מילה רעה"

שחקן התיאטרון והקולנוע יהודה פוקס הלך לעולמו אמש (ראשון) והוא בן 91. פוקס הותיר אחריו שתי בנות, עדנה ועופרה פוקס-מנור, אלמנתו של אהוד מנור ז"ל וחמישה נכדים. הלוויתו תיערך מחר (שלישי) בבית העלמין ירקון.

פוקס נולד ברומניה והיה חבר קיבוץ בית אורן. הוא שירת בלהקה צבאית והיה מבין מייסדי תיאטרון הזירה בשנות ה-50. לאחר מכן עבר לשחק בתיאטרון הקאמרי. שם שיחק, בין היתר, בהצגות "הדוד וניה", "ריצ'רד השלישי", "המלט", "המחיר", "המיליונרית", "ביקור הגברת הזקנה", "הדלפה" ו"קרלס מרקס באלג'יריה", עמה הופיע עד לפני שנה.

בקולנוע, שיחק פוקס, בין השאר, בסרטים "אישה ושמה גולדה", "סלאח שבתי", "שמיכה חשמלית ושמה משה", "סלומוניקו" ועוד. בשנת 2005 שיחק ב"קשר משפחתי" במשך שלוש שנים ובסדרת הטלוויזיה "כתב פלילי" לצד אייל שכטר ונתן כוגן ז"ל.

בנוסף, מילא פוקס מספר תפקידים ציבוריים עליהם קיבל את תואר יקיר תל אביב. פוקס היה חבר מועצת הנאמנים של הקאמרי עד ליומו האחרון. הוא פעל רבות למען רווחתם של השחקנים ונחשב לדמות אהובה בתיאטרון. "זה עצוב, עצוב מאוד", אמרה בתו עופרה לוואלה! תרבות. "לפני כחודשיים אמא שלי מינה נפטרה ומאז הוא פשוט הפסיק לאכול. הם היו נשואים 70 שנה וזה כאב לו נורא והוא פשוט הפסיק לאכול ולאט לאט דעך".

"הרגשנו שאנחנו לא יכולים לעשות כלום", הוסיפה פוקס-מנור. "הוא היה מהאנשים האלו שמעולם לא תשמע מישהו אומר עליהם מילה רעה ואני לא אומרת את זה כי אני הבת שלו. הוא היה איש מקסים שפעל רבות מאחורי הקלעים למען שחקני הקאמרי במסגרת תפקידו כחבר מועצת הנאמנים של התיאטרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully