וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הספרים נכנס לישורת האחרונה?

אייל דץ

11.10.2010 / 13:28

ממכתב ששלח השר פלד, ראש ועדת השרים לבדיקת החוק, לשרת התרבות עולה כי היועץ הכלכלי של הוועדה יגיש את מסקנותיו בקרוב והנושא צפוי להסתיים במושב הכנסת הנוכחי

עד לפני מספר חודשים סערה קהילת הספרות המקומית סביב המאבק על הצעת החוק האמורה להגן על הסופרים. הסערה, שהתחילה מיוזמה של ח"כ אחד מהאופוזיציה (ניצן הורוביץ ממרצ), הפכה לעניין ממשלתי כששרת התרבות לימור לבנת אימצה עקרונות נרחבים מהצעתו של ח"כ הורוביץ בהצעת חוק משלה, תוך מחאה נרחבת של בכירים ברשתות השיווק, שמתנגדות מצדן לחוק. מאז נרגעו הרוחות והתחושה היא שהחוק החשוב הזה נקבר אי שם בדיונים של ועדת השרים בראשות השר יוסי פלד שהוקמה במטרה לבחון אותו.

גם שרת התרבות, לימור לבנת, תהתה היכן עומדת בדיקתה של הוועדה. "מאז הדיון האחרון שהתקיים בוועדה שבראשה עומד השר פלד, פנתה אליו השרה לבנת מספר פעמים לקבלת המסקנות הסופיות", נמסר מלשכתה של השרה. "באחרונה התקבלה תשובתו בכתב של השר. השרה תמשיך לעקוב אחר הנושא ולדאוג לכך שהצעת החוק תקודם".

ובכן, מבדיקת וואלה! תרבות לתשובתו של פלד ללבנת עולה כי במושב הכנסת שייפתח היום (שני) נושא חוק הספרים צפוי להעלות הילוך. במהלך החודש הקרוב אמור היועץ הכלכלי ששכרה הוועדה - פרופסור חיים פרטשמן מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת תל אביב - להגיש את המלצותיו בנושא, לאחר חודשים של כתיבת הדו"ח שאמור להיות מפורט למדי. לכשיוגש הדו"ח, יוכלו השרים לגבש את המלצת הוועדה לשרה לבנת ולקדם את הבאתו של החוק להצבעה.

בנוסף נודע לוואלה! תרבות כי הרשות להגבלים עסקיים בונה בימים אלו יחד עם פרופסור פרשטמן מאגר נתונים נרחב אשר יספק מידע מפורט אודות שוק הספרים הישראלי, שיאזן בין המחקרים השונים שפורסמו עם צאתה של הצעת החוק לעולם. יש לציין כי הרשות והעומדת בראשה רונית קן מתנגדים נחרצות להצעות החוק של לבנת והורוביץ, ואף גייסו לנושא את שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר. מלשכת השר פלד נמסר כי "הוועדה ממתינה להמלצות היועץ הכלכלי של הוועדה".

ועדת פלד מונתה לאחר דיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא חוק הספרים. במהלך דיוניה, התבטא השר פלד נגד הבעלות הצולבת בשוק הספרים ואמר כי הוועדה תרד לשורש נושא – למרות העדרותו מהצעת החוק של השרה לבנת. במכתב שהעביר פלד לשרים החברים בוועדה הוא ציין כי "קיים יסוד סביר להניח כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית לא בהכרח תשיג את מטרותיה וזאת בשל קיומו של דואופול בשוק הספרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully