וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

14.10.2010 / 7:30

בן אפלק שודד, ברוס וויליס שורד, מאט דילון בולש וסטיג לרסון חוזר לשחק באש. שירלי ברנר, לעומת זאת, מתאהבת והיין, כהרגלו, משמח - והעיקר שכולם נפגשים הערב על המסך הגדול

גנב עירוני

שלוש שנים לאחר עבודת הביכורים שלו כבמאי, "נראתה לאחרונה", מגיש בן אפלק סרט נוסף, וגם הפעם מדובר בדרמת פעולה המתרחשת בבוסטון. במקרה זה, אפלק עצמו מגלם את דאג, שודד בנקים משופשף שמתאהב באחת מקורבנות פשעיו. הדבר גורם לו לראשונה לבחון את עברו ובעיקר להרהר בעתידו. מסביב לאפלק מתקיים מפגש פסגה טלוויזיוני בין ג'ון האם ("מד מן"), המגלם את סוכן האף.בי.אי שרודף אחר דאג, ובלייק לייבלי ("גוסיפ גירל"), המגלמת את העבריינית העלובה שנקלעת ביניהם.

מן הביקורות: אפלק השחקן היה מושא לבוז בקרב המבקרים במשך השנים, אבל בתור במאי זה כבר סיפור אחר לגמרי. בדומה ל"נראתה לאחרונה", גם "גנב עירוני" זכה בקבלת פנים נאה: ניוזוויק ציין כי אפלק מוכיח שהאיכות של פרי ביכוריו לא היתה מקרית, האינטרטיינמט וויקלי כתב בהתלהבות כי השחקן-במאי מנווט ביד אמן סרט עשיר ואלגנטי שממלא את כל דרישות הז'אנר, והן אמפייר והן טיים הכריזו כי יש ב"גנב עירוני" תצוגות משחק נדירות. רק האתרים סלון וסלייט קילקלו את החגיגה וקבעו כי הפגמים בסרט רבים מספור.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 95, מטאקריטיק – 74.

במאי: בן אפלק. שחקנים: אפלק, ג'ון האם, ג'רמי רנייה, בלייק לייבלי, כריס קופר (125 דקות).

הנערה ששיחקה באש

הפרק השני בסדרת העיבודים עתירי הסקס והאלימות לספריו של סטיג לרסון מפגיש מחדש בין העיתונאי החוקר בלומקוויסט והצעירה ההאקרית ליסבת: היא מוצאת את עצמה חשודה ברצח בשל ניסיונותיה לחשוף רשת סחר בנשים, והוא יוצא לנקות את שמה.

מן הביקורות: "הנערה ששיחקה באש" זכה לביקורות קצת פחות טובות מאשר העיבוד הקודם לכתביו של לרסון, ובכל זאת התקבל בסבר פנים יפה. כך, לדוגמה, שיבח הלוס אנג'לס טיימס כי "הבמאי התחלף, אבל עדיין מדובר במותחן נבון וחסר פשרות".

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 68, מטה קריטיק - 66.

במאי: דניאל אלפרדסון. שחקנים: מיכאל ניקוויסט, נעמי רפס (129 דקות).

Red

עיבוד לסדרת קומיקס שזכה לכינוי "תשובת הפנסיונרים ל'צוות לעניין'". ואכן, צוות השחקנים של הסרט מבוגר יחסית לז'אנר. מוביל אותו אחד הקשישים הכי שריריים בהוליווד, ברוס וויליס, המגלם סוכן מיוחד בדימוס שנדרש לאחד מחדש את צוותו המפורק כדי להילחם בגורם מסורתי ומסוכן.

מן הביקורות: הסרט יוצא בו בזמן בישראל ובארצות הברית, ובכל זאת כמה אתרים הספיקו לפרסם עליו ביקורת. רובן היו חיוביות ביותר: "בידור נהדר לקהל בוגר", קבע עמנואל לוי, כפי שעשו גם המבקרים האחרים, והוליווד ריפורטר הרגיע כי יש בסרט מספיק הומור ורומנטיקה כדי להרחיב את קהל היעד שלו מעבר לגבולות הז'אנר.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 80.

במאי: רוברט שוונטקה. שחקנים: ברוס וויליס, מורגן פרימן, הלן מירן, מרי-לואיז פרקר (111 דקות).

Takers

חבורת שודדים משופשפת מחליטה לפרוש מחיי הפשע ולנוח על זרי הדפנה. ואז, כנהוג בז'אנר, מצליח אחד מחבריהם לשעבר לשכנע אותם לבצע עוד שוד אחד אחרון. ואז, ניחשתם נכון, מגיח בלש נטול חת (מאט דילון) והופך את משימתם האחרונה לאתגר המסובך בחייהם.

מן הביקורות: זה לא היה מהסרטים החביבים על הביקורת האמריקאית בקיץ האחרון. בין הקטילות: "חבל שהצלם לא לקח ריטלין", לעגו הבוסטון גלוב, ובאוניון אף הגדילו לעשות וכתבו כי הסרט נראה כמו פרסומת לליקר. שיקגו טריביון היו קשים פחות עם מותחן הפעולה והודו כי למרות הרעשנות הלא מעודנת שלו הוא בכל זאת עושה את העבודה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 28, מטא קריטיק - 45.

במאי: ג'ו לוסנופ. שחקנים: מאט דילון, אידריס אלבה, היידן כריסטיאנסן, זואי סלנדה (107 דקות).

יין, סיפור אהבה

שש שנים לאחר "דרכים צדדיות" מגיעה דרמה קומית נוספת המוכיחה כי יין תמיד ישמח לבב אנוש (יותר נכון לומר – ארבע שנים לאחר "דרכים צדדיות", וזאת מפני שהסרט הוצג בארצות הברית כבר לפני שנתיים). הפעם הדרמה עושה זאת דרך סיפורו של יינן תושב קליפורניה שהצליח באמצע שנות השבעים לעשות את הבלתי ייאמן ולגבור על מתחריו הצרפתיים. באמצעות הסיפור הזה מציג הסרט את אחורי הקלעים של עולם היקבים בשנות השבעים ומוכיח כי מדובר בעולם ומלואו.

מן הביקורות: כיאה לסרט על יינות, גם קומדיה זו הוכיחה שעל טעם וריח אין להתווכח. וכך, רוג'ר אברט הצהיר כי זוהי חוויה קולנועית קסומה, אבל הווילג' ווייס פסק דווקא כי יש לסרט טעם של ויניגר ולא של יין משובח.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 48, מטא קריטיק - 56.

במאי: רנדל מילר. שחקנים: ביל פולמן, דניס פארינה, כריס פין
(110 דקות).

רשימת חיסול

שירלי ברנר מככבת בקומדיית פעולה רומנטית תוצרת אמריקה שטרם הוצגה באף מקום בעולם. ברנר מגלמת צעירה המוצאת סוף כל סוף את החצי השני שלה. הבעיות מתחילות כשהוא מחליט להוכיח לה עד כמה גדולה אהבתו אליה.

במאי: מינה קולינס. שחקנים: שירלי ברנר, ג'ואי לורנס, ג'ון סאבג'.
(90 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully