וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווארד ג'ייקובסון זכה בפרס מאן בוקר

אייל דץ

12.10.2010 / 23:08

הסופר הבריטי זכה בפרס היוקרתי על "The Finkler Question", המכיל ביקורת נוקבת על יחסם של יהודים וגויים בריטים לישראל, שממלאת לדבריו "תפקיד גדול יותר ממידותיה"

הסופר והעיתונאי הבריטי הווארד ג'ייקובסון הוא הזוכה בפרס המאן בוקר היוקרתי, כך הכריזה הערב (שלישי) ועדת הפרס. ג'ייקובסון זכה בפרס הגדול של עולם הספרות על ספרו "The Finkler Question". זהו ספרו ה-11 של ג'ייקובסון והוא נחשב לספר הקומי הראשון שזוכה בפרס היוקרתי, ששוויו 50 אלף לירות שטרלינג.

ספרו של ג'ייקובסון עוסק ביחסי האהבה-שנאה של יהודי לונדון לישראל ומכיל ביקורת נוקבת וסאטירית על יחסם של יהודים וגויים בריטים לישראל. ג'ייקובסון, יהודי בעצמו, התבטא בעבר בנושא מערכת היחסים הזו ואמר כי "ישראל ממלאת תפקיד הגדול יותר ממידותיה שלה, וזה נכון גם לחיים שמחוץ לנובלה שכתבתי".

ג'ייקובסון (68) התמודד לראשונה על התואר הנכסף מול חמישה סופרים אחרים, בראשם הסופר האוסטרלי פיטר קארי שכבר זכה בעבר פעמיים בפרס בוקר. שאר המתמודדים השנה על הפרס היו טום מקארתי וספרו "C" שנחשבו פייבוריטים, אמה דונהיו וספרה "Room", הסופר הדרום אפריקאי דיימון גלגוט וספרו "In a Strange Room" ואנדריאה לוי עם ספרה החדש "The Long Song".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully