וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעם הייתי" זכה בפרס מגן הכסף בפסטיבל שיקגו

אייל דץ

17.10.2010 / 15:35

סרטו של אבי נשר זכה בפרס הודות ל"כישרון יצירת נרטיב קולנועי הכורך אלמנטים קומיים ונוגעים ללב", כפי שנימקו השופטים. נשר, הקדיש את הפרס לניצולי השואה ולאימו

סרטו של אבי נשר "פעם הייתי" זכה אמש (שבת) בפרס מגן הכסף בפסטיבל הקולנוע בשיקגו. השופטים התפעלו מ"כישרון יצירת הנרטיב הקולנועי הכורך אלמנטים קומיים ונוגעים ללב בסיפור התבגרות ישראלי הקרוע בין זיכרון ותשוקה". פרס מגן הכסף הוא אחד מארבעת הפרסים החשובים בפסטיבל.

נשר, הודה לשופטים על הפרס ואמר כי "חברי אדיר מילר - השחקן המצוין המגלם את השדכן ניצול השואה - סיפר לי שבסוף כל יום צילום הוא היה מקרצף מעל זרועו את המספר הכחול והיה מוצא את עצמו מהרהר בעצב בכל אותם ניצולי שואה שעדיין איתנו, שלעולם לא יוכלו לקרצף מעל זרועם את המספר הכחול שלהם ומזכרונם את האימה ואת הכאב שאין אנחנו כלל מסוגלים לתפוס. לאותם אנשים מופלאים - ולאמא שלי ששרדה את השואה ומצאה את האומץ והתבונה והיכולת המופלאה להמשיך ולאהוב את החיים - אני מבקש להקדיש את הסרט".

"פעם הייתי" זוכה להקרנות מוצלחות בצפון אמריקה, לאחר הקרנת בכורה בפסטיבל טורונטו ולאחר מכן בשיקגו. בקרוב יוקרן הסרט בפסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס. בישראל, זכה הסרט בשני פרסי אופיר לשחקנים הראשיים ועל פי מפיציו, ראו אותו כ-300,000 ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully