וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם עילי בוטנר

עינב שיף

20.10.2010 / 15:48

רגע לפני השקת אלבום הסולו הראשון שלו בפסטיבל תל אביב, בוחר עילי בוטנר את האלבומים ששינו את חייו, משלמה ארצי ועד גידי גוב

שמוליק קראוס - "אחרי 20 שנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורם לבכי כל פעם מחדש. עטיפת האלבום של שמוליק קראוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום שיצא ב-1987 ובו שמוליק קראוס, שזכיתי להופיע ולהקליט איתו, יצא עם שירים מופתיים כמו 'רואים רחוק רואים שקוף', 'אם', וכמובן 'אחרי 20 שנה'. רוב הטקסטים באלבום הם של יענק'לה רוטבליט, שותפו העיקרי של שמוליק ביצירה. אילן וירצברג הפיק מוזיקלית את האלבום, והוא גורם לי לבכות בכל פעם מחדש".

גידי גוב - "40:06"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מופלא. עטיפת האלבום של גידי גוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום שיצא בשנת 1983. גידי המקסים בעל קול הקטיפה חובר ליוני רכטר שהפיק מוזיקלית, עיבד והלחין את רוב שירי האלבום. בין השירים ניתן למצוא את 'כלים שלובים', 'יש אי שם', 'שטח ההפקר' והשיר 'עד הבוקר', שבו יש את אחד מסולואי הגיטרה היפים ביותר שיש, בו מפליא בנגינתו הגיטריסט גילי דור. אני יודע שיש מוזיקאים רבים שהאלבום הזה גרם להם להתחיל לנגן. מופלא".

שלמה ארצי - "חצות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להיזכר באמא. עטיפת "חצות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'מהן המילים', 'לא עוזב את העיר', 'במטוס סילון' ו'בואי ונתיר' (שהוא האהוב עליי במיוחד), כל אלה ועוד נמצאים באלבום הקסום הזה של שלמה ארצי, שיצא ב-1981. בכל פעם שאני שומע את האלבום, אני נזכר באמא שלי, מעריצה גדולה (כמוני) של שלמה ארצי. בית קטן בקיבוץ, חורף של 81, אמא ואני בן 3, משחק בטרקטורים ושומע את 'חצות'".

חוה אלברשטיין - "כמו צמח בר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר לא כותבים על תקליטים. חוה אלברשטיין על עטיפת "כמו צמח בר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום שיצא בשנת 1975 ובו שירים כמו: 'אדבר איתך', 'את תלכי בשדה', 'ימי בנימינה' ו'חופים'. אלבום נהדר של חוה אלברשטיין הנפלאה שהיא פסקול ילדותי, נעוריי וחיי הבוגרים. על עטיפת התקליט שקניתי בחנות יד שניה רשם מישהו הקדשה לאהובתו:

'לטלי שלי!
יש צבא שמפריד בינינו
אבל יש לב שמאחד אותנו ולב חם ואוהב
יום ההולדת הזאת מציינת גם את השנה לחברותנו, שנה מלאה בכל הדברים שרק זוג אוהב יכול לעלות על דעתו
אז שנמשיך ככה עוד...
אבנר שאוהב אותך הרבה...
אוקטובר 79'

זה מקסים. כבר לא כותבים יותר על תקליטים".

מתי כספי - "שר סשה ארגוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסגה מוזיקלית אמיתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום מופתי המפגיש שני גאונים. מתי כספי בעיניי הוא ממשיך דרכו של סשה ארגוב בהרבה מובנים. המפגש ביניהם הוא מפגש של דורות. החיבור מושלם ומתי מבצע בצורה מדויקת ומרגשת את שיריו של ארגוב. באלבום שיצא בשנת 1982 ניתן למצוא את השירים 'כשאור דולק בחלונך', 'אם תרצי', 'זמר המפוחית' וכמובן את 'שיר ערש' ('היכל ועיר נדמו פתע') שבו משתתף גם סשה בשירה. בכל פעם שאני שומע את השורה שסשה שר-מדבר: 'אולי בכל זאת רבע עוף?...' אני מחייך ומתרגש מאוד. פסגה מוזיקלית ישראלית אמיתית".

נעמי שמר - "על הדבש ועל העוקץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד החתונה זה הגיע. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום שיצא בשנת 1981 ובו נעמי שמר שרה שירים אלמותיים כמו: 'אומרים ישנה ארץ', 'פגישה לאין קץ', 'חבלי משיח' ו'שירת העשבים' שנכתב על פי טקסט של רבי נחמן מברסלב. את 'שירת העשבים' ציטט הרב לאו בחתונתי, מתחת לחופה, והיה זה הרגע המרגש ביותר שיכולתי לבקש:

'דע לך שכל רועה ורועה
יש לו ניגון מיוחד
משלו
דע לך,
שכל עשב ועשב
יש לו שירה מיוחדת
משלו
ומשירת העשבים
נעשה ניגון
של רועה'"

הפרוייקט של עידן רייכל - S/T

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדשנות לכל מקום בעולם. עטיפת האלבום של רייכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רייכל (שהוא חבר יקר ואהוב שלי) יצר אלבום ראשון שהביא אחריו עוד שניים נוספים ומוצלחים מאוד. שילוב של הרמוניות ומלודיות שלא נשמעו כאן זמן רב יחד עם הפקה מעודכנת וחדשנית, צבעים וקולות חדשים ומיוחדים. רייכל החזיר את היוצרים לקדמת הבמה ופתח דלת גם לאלה שאינם שרים. ההשפעות הארץ ישראליות שלו טבועות עמוק בשיריו והוא מביא את המוזיקה הישראלית לכל מקום בעולם".

יהודה פוליקר - "אפר ואבק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ושוב - מושלם. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כל כך הרבה נכתב ודובר על יצירת המופת הזו. יעקב גלעד ויהודה פוליקר יצרו אלבום שמעבר להיותו מושלם הוא גם מסמך היסטורי וחברתי. לומדים את השירים האלה בבית ספר. שרים אותם בתנועות הנוער. אלבום שכל שיר בו הוא עולם ומלואו, עולם של מי שהיה שם ומי שנשאר לספר. 'אפר ואבק', 'כשתגדל', 'שיר אחרי הגשם', 'התחנה הקטנה טרבלינקה' וכמובן 'חלון לים התיכון' שהוא שיר שכותב ניצול השואה כשהוא מגיע לארץ וכותב שמצא דירת חדר וחצי על גג של בית נטוש:
'ואולי מרחוק, יש סיכוי אחד למיליון...
ואולי מרחוק, איזה אושר מתגנב אל החלון'".

דני רובס - "פנים ושמות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל שיר חושף סוד. עטיפת האלבום של רובס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלבום שיצא בשנת 1987. דני רובס הוא מלחין רגיש ומיוחד. אני זוכר שלימים קניתי את הדיסק והוא ליווה אותי תקופה ארוכה מאוד. יש כאב גדול בשיריו של דני רובס ואני מתחבר לכאב. השיר 'פנים ושמות' הוא אחד היפים ביותר שנכתבו. אני שומע אותו ואני חוזר לילדותי בקיבוץ, לשער הגדול ולחריקת החול ולמה שהיה ולא ישוב. כל שיר חושף איזה סוד".

גזוז - S/T

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיל של קצפת ודובדבנים. עטיפת האלבום של גזוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סופר גרופ ישראלי, שירים של דני סנדרסון ועיבודים מדהימים לכלי נשיפה ובכלל. בקיבוץ חוגגים בר מצווה כולם יחד ומעלים מופע. אנחנו העלינו מופע משירי גזוז, מעין להקת גזוז החדשה. לכן האלבום הזה מזכיר לי את תקופת בר המצווה, תקופה קסומה של המון חלומות והמון מחשבות, מין גיל כזה של קצפת ודובדבנים (למרות שלפי גזוז, זה קורה בגיל 16). אין מה לעשות, בקיבוץ הכל קורה יותר מוקדם. משהו שקשור כנראה לרפת. או לפרדס".

עילי בוטנר ישיק את אלבום הבכורה שלו עם האורחים נורית גלרון, קובי אפללו, גלי עטרי, נורית גלרון, הפרברים, ארז הלוי, כפיר בן ליש , ענת בן חמו ועוד במסגרת פסטיבל תל אביב, במוזיאון תל אביב, 23 באוקטובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully