וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל עין יהודית

אייל דץ

18.10.2010 / 19:00

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע יהודי ננעל באשקלון בהכרזה על הסרטים הזוכים. "הברמן", סרטו של הבמאי הצ'כי יוראי הרץ, זכה בפרס בסך 10,000שקלים לסרט העלילתי הטוב ביותר.

פסטיבל עין יהודית ה-7, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע יהודי, ננעל הערב (שני) באשקלון בהכרזה על הסרטים הזוכים. בטקס, שנערך בנוכחות ראש עיריית אשקלון בני ועקנין, וחבר השופטים שכלל את אילן אבישר, יושב ראש הרשות השנייה, הבמאי ירין קימור והבמאי ליאון פרודובסקי, הוכרז כי בפרס ראש העיר אשקלון בסך 10 אלפים שקלים לסרט עלילתי זכה הסרט "הברמן", סרטו של הבמאי הצ'כי יוראי הרץ. "טרגדיה המטופלת ברגישות, דמויות מורכבות, תסריט, צילום, תאורה ומוסיקה עדינים, וחודרים ללב" , נימק חבר השופטים את בחירתו בסרט.

בפרס בשווי 10,000 שקלים לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר באורך מלא זכה הסרט "חלומו של שחקן בחסד", סרטו המוקומנטרי של ישראל ליפשוץ.

כמו כן, הוענק ציון לשבח לסרטים "המלחמה בחלש" של הבמאי האמריקאי ג'סטין סטרונהד ולסרט הישראלי "אלוף העולם שלי", סרטו של הבמאי ארי דוידוביץ המספר את ספור של המתאגרף, מרחב מוהר. בפרס הרשות השנייה לסרט הקצר בסך 10 אלפים שקלים, זכה הסרט של הבמאי הדני כריסטיאן ב. באגר. "15-40". בציון לשבח זכו הסרטים " משאללה" של סירוס סונדאר סינג והסרט הישראלי "אבא קבע" סרטה של בוגרת בית הספר "במעלה", יפעת יחיא.

במסגרת הפסטיבל, שהתקיים זו השנה השביעית, הוקרנו 80 סרטים עלילתיים ותיעודיים העוסקים בנושאים כמו זהות יהודית, תוך ציון 20 שנים לגל העלייה הגדול מרוסיה, 20 שנים לבית הספר לקולנוע במעלה ו-100 שנה לתנועה הקיבוצית. לדברי מנהל הפסטיבל עודד גיא, כ- 10,000 איש הגיעו לצפות בסרטי הפסטיבל השונים. גידול של כ- 25% במספר המבקרים בפסטיבל מן השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully