וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי בכלא של להיט רודף להיט"

עינב שיף

20.10.2010 / 7:30

קובי אוז משדרג את המופע "מזמורי נבוכים" עם שירים מתוך אלבומו הבא ואירוח של ערן צור. בראיון, הוא מסביר למה הוא בעצם בתקופה החשובה בקריירה שלו

כמעט שנה וחצי אחרי שיצא לדרך חדשה בקריירת הסולו שלו, ששיאה היה צאת האלבום "מזמורי נבוכים" לפני כחצי שנה, קובי אוז מתקדם הלאה: בהופעתו הקרובה במועדון הזאפה בתל אביב (31 באוקטובר), הוא ילווה בלהקה מלאה, יארח את ערן צור וגם יעניק הצצה לשירים מתוך אלבום ההמשך "למזמורי נבוכים" –"מזמורים נוספים".

"מי שיבוא יראה מסע משודרג עם השירים מהאלבום הבא, שהוא ארון הספרים של האלבום הקודם", אומר אוז בשיחה עם וואלה! תרבות. "'מזמורי נבוכים' הוא רובו דברים שכתבתי ו'מזמורים נוספים' הוא ניסיון לגעת בליבה של היצירה האמונית שהתחילה באלבום הקודם. כך, נבצע למשל שירים כמו 'מדרש יונתי' של מאיר אריאל או גרסה מכוסחת ל'חמדת ימים' של רבי שלמה קרליבך. בדרך כלל אני מופיע על כיסא המחשב שלי מהבית, עכשיו זו הזדמנות לחזור ולקפצץ קצת".

"אני חושב שמה שאני עושה עכשיו דומה למה שהיה באלבום 'כלבים לא נובחים בירוק' של טיפקס", מוסיף אוז, "ובאמת, לא ידענו איך לשחק עם הקוקטייל הזה בהתחלה, ולכן החלטנו להוציא אותם באלבום נפרד מ'מזמורי נבוכים', שכבר עכשיו אני יכול להגיד שכל מה שאני אעשה בשנים הקרובות ייצא מהנקודה הזו בקריירה שלי".

נשמע כאילו זה באמת הדבר החשוב ביותר שקרה לך בקריירה.

"האמת שכן. אני מתכנן להוציא ספר גם בעקבות השירים שבאלבום הזה ולהמשיך לעשות עוד דברים, כך שבאמת זה הדבר הכי חשוב שעשיתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקודת האפס של הקריירה. עטיפת "מזמורי נבוכים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הצליח אוז להתחבר גם לערן צור, לכאורה לא הראשון שאפשר היה לחשוב עליו ברשימת אורחים פוטנציאלית של אוז. "אני לא חושב שזה חיבור מוזר", אומר אוז. "ערן הוא אדם שאומר את הדברים שלו, הוא איש דעתן ויוצר אמין וטוב ואני מתחבר לזה, כך שבמחשבה שנייה, לאו דווקא ראשונה, אנחנו מתאימים".

איך הכרתם לעומק בעצם? הרי שניכם מוזיקאים מוכרים לא מעט זמן.

"יצא לי ולערן ללמוד ביחד בקבוצה את נושא הפיוטים וחלק מהחיבור בא משם, אבל לא רק משם. אני חושב שבאלבום האחרון שלו, 'כל מה שאנושי', יש המון מחשבות יהודיות ורוחניות מעניינות, כך שהחיבור בינינו מתמקד בכמה שירים משם – 'מישהו מביט בי מלמעלה' למשל וגם שיר כמו 'אני חופשי', שבעיניי הוא רזוננס ל'רבי ג'ו כפרה' של טיפקס: אם הרבי ג'ו כפרה הוא הנוכל, קריאת ה'אני חופשי' היא היכולת להשתחרר ממנו".

"בנוסף", אומר אוז, "אנחנו שנינו כבר גרים בתל אביב המון שנים, אבל שנינו לא באנו מפה ואני חושב שבחיבור הקולות שלנו יש משהו מעניין".

ערן צור.
"יוצר אמין וטוב". ערן צור

על רקע הציפייה לאלבום החדש שנמצא בסוף המיקסים, כבר ניתן לאבחן את השפעת ההחלטה שלקח אוז על עצמו עם היציאה לדרך של "מזמורי נבוכים", שכללה בסופו של דבר שחרור מהצל של טיפקס והתמקדות בדברים שמעניינים אותו כעת. לדברי אוז, המהלך לא השתלם רק מבחינה אמנותית, כפי שהעיד קודם, אלא גם מול הקהל: "באופן מדהים, הקהל לא מבקש שירים של טיפקס", מספר אוז. "אני כן עושה שירים כמו 'התחנה הישנה', אבל הקהל הוא קהל אחר – הוא חושב שזה לא במקום וזו ברכה עבורי".

למה בעצם?

"שמע, איזה יוצר יכול באמת לעשות חבילה של 14 שירים שכולם חדשים והמופע מתגלגל והכל בסדר? זו מתנה רצינית מאוד, במיוחד עבורי. הייתי בתוך כלא של להיט רודף להיט. בחיים לא עשיתי בי-סיידים בטיפקס".

קובי אוז יופיע במועדון הזאפה בתל אביב ב-31 באוקטובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully