וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמוני השלמון: הטלוויזיה ביום השנה לרצח יצחק רבין

אייל דץ

20.10.2010 / 7:10

חשבתם שביום השנה לרצח רבין ערוצי הטלוויזיה המסחריים יחרגו מעסקיהם הרגילים לטובת אחד האירועים החשובים בתולדות ישראל? טעיתם. אייל דץ זיפזפ ולמד איך לעשות כסף

יום יבוא ומנהלי הערוצים 2 ו-10 יבואו להעיד מול ועדת חקירה – אולי זו שתחקור את האירועים שהובילו לרצח הפוליטי הבא בישראל. מולם יישבו שופטים חמורי סבר. הם יעיינו בתיקים שעל שולחנם, יביטו במנהלים במבט זועף וישאלו: איפה הייתם בי"ב בחשוון התש"ע, או ליתר דיוק, איך קרה שביום השנה לרצח יצחק רבין הפקרתם את הפריים טיים ואיתו את אזרחי ישראל בידיהם של אברי גלעד, דרור רפאל, ליאור כלפון ושרון גל?

נציג רשת יאמר בקול חלוש שהם ציינו את הרצח יום קודם לכן, כששידרו את סרטו של דני ענבר, "איפה היית כשרבין נרצח". על הדרך הוא יזרוק שעם הרייטינג הנמוך שהסרט השיג, גם ככה היה מדובר בבזבוז זמן. בערוץ 10 ינפנפו באליבי שנקרא "רצח רבין - ימינה", משדר מיוחד של גדי סוקניק שחוזר אל המסיתים מהימין הקיצוני ושיוקרן היום (מוצאי יום הזיכרון הרשמי).

כל זה טוב ויפה, אולם בשורה התחתונה, בערב יום הזכרון העברי לרצח רבין העדיפו הערוצים המסחריים להמשיך בשגרה. הבחירה הזו – בין אם נעשתה כתוצאה מבלבול בלוח השידורים, בהחלטה המונעת משיקולי רייטינג או וואטאבר – היא אמירה (אפילו אם שני הערוצים לא תיאמו אותה ביניהם ואפילו אם היא לא מודעת). האם היא נכונה או שגויה? זה כבר יחליט כל אחד עם עצמו. לזכותם של הערוצים המסחריים רק נציין שלפחות היום בשעות הצהריים הם מתכוונים לפנות את לוח השידורים לטובת שידור חי מטקס הזיכרון המסורתי בהר הרצל.

הכסף מדבר - ורבין כבר לא

כך או כך, אמש (רביעי) קיבלנו ערב שידורים שכולו על טהרת הכסף. בערוץ 10, לדוגמא, שודר הפרק הראשון בתוכניתו של שרון גל "המדריך למיליון הראשון" – סוג של עיבוד טלוויזיוני לרב המכר "אבא עשיר אבא עני", תוכנית שמתיימרת להדריך אתכם איך לעשות את המיליון הראשון שלכם.

שרון גל כבר הולך ומסתמן כארז טל של התוכניות הכלכליות, קרי אשף טלוויזיוני אינטלגנטי וציני שיודע את העבודה. "המדריך למיליון הראשון" מורכבת מבליל של עצות סטייל "מי שלא לוקח סיכונים לא מצליח", סיפורי הצלחה בסגנון רמי לוי וייעוץ של מומחים פיננסיים. המוצר הסופי שווה מיליון שקל, לא כולל תוכן שיווקי, מיליון שקל שכנראה לעולם לא יהיו לכם.

בערוץ 2, מאידך, קיבלנו את אברי גלעד ו"אחד נגד מאה" ואחריו את ליאור כלפון ו"מי שואל אותך". מי שהחזיק מעמד זכה לראות ב-23:30 לקט של ראיונות שהעניק רבין לדן שילון במסגרת תוכניתו המיתולוגית, ראיונות שבהם חושף ראש הממשלה המנוח את משנתו לחיים ומצליח לרגש אפילו את מרגול שיושבת לצידו במעגל המפורסם.

רבין? הכי נישה שיש

מול "העסקים כרגיל" של הערוצים 2 ו-10 שודר ב-yes דוקו הסרט "דור שלם דורש שלום" של אורי רוזנווקס המספר את סיפורה של אותה חבורת צעירים שלאחר רצח רבין הקימה את תנועת "דור שלם דורש שלום" והצליחה אף להפוך לכוח פוליטי מרכזי. הסיפור של אותה חבורה, עם מאכר-העל טל זילברשטיין בראשה, הוא סיפורו של השמאל הישראלי, זה שבחר להתנתק ולעשות לביתו ושעד היום מכה על חטא ושמו אהוד ברק.

הפעיל החברתי יהודה אלוש, שהיה שותף לכמה רגעים לאפיזודה הפוליטית שנקראה "ישראל אחת", אומר בסרט שהשמאל האלטיסטי של "דור שלם דורש שלום" וברק מעולם לא היה שמאל אמיתי. לדבריו, שמאל אמיתי מגיע מהשכונות, מהעם. בעוד אלוש ורבים אחרים מפנטזים על שמאל אמיתי, אנחנו ממשיכים לסבול מהשמאל הקפיטלסטי ובעיקר מהברית הלא רשמית שלו עם הימין המיליטנטי, ברית שמקדשת את עיקרון ה"לחם ושעשועים" ושכבר מזמן השתלטה על לוח השידורים שלנו. כן, גם ביום הזיכרון לרצח רבין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully