וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולנית להקת The Slits הלכה לעולמה

עינב שיף

21.10.2010 / 9:55

אריאנה פורסטר, סולנית להקת הפוסט-Pאנק החשובה והחלוצית ובתו החורגת של ג'וני ליידון, מתה בגיל 48 לאחר מאבק במחלה קשה. "היא היתה חסרת פחד", ספדו לה חבריה

אבדה מצערת למדי לעולם המוזיקה: אריאנה פורסטר, ממייסדות להקת הפוסט-Pאנק The Slits, מתה אמש (רביעי) בגיל 48 לאחר מאבק במחלה קשה, כפי שהודיעו רשמית אמה, נורה ואביה החורג, ג'וני ליידון מלהקת הסקס פיסטולז. "היא תחסר כל כך", מסרו השניים, שביקשו לשמור על פרטיות המשפחה ואמרו כי הלווייתה תהיה פרטית.

פורסטר, שהיתה מוכרת בכינויה ארי אפ, ייסדה את הסליטס בשנת 1976 והיא בת 14 בלבד, לצד חברותיה פלומה רומרו, ויו אלברטין וטסה פוליט. בשנת 1979 שחררה הלהקה את אלבומה החשוב "Cut", שהיווה פריצת דרך ביחס שבין ה-Pאנק, הפוסט-Pאנק וכמובן תפקידן של נשים בכל התנועה הזו. האלבום שילב גם אלמנטים של רגאיי ודאב ושירים כמו "Shoplifting" הפכו אותו לאחד האלבומים הבריטיים הגדולים בכל הזמנים.

לאחר מכן הוציאה הלהקה אלבום הנושא את שמה בלבד, שכלל דמואים ומספר סינגלים ולא זכה להכרה וההצלחה של קודמו. הלהקה שבה לאלבום שלישי, "Return of the Giant Slits". לאחריו התפרקה. ארי אפ הלכה ללהקת ה-New Age Steppers, קולקטיב המוזיקאים שכלל גם את מרק סטיוארט מהפופ גרופ ואף את ננה צ'רי הצעירה.

בשנת 2005 הוציאה ארי אפ את אלבום הסולו הראשון שלה. לאחר מכן התאחדה עם תסה פוליט מההרכב המקורי של הסליטס ויחד הן יצאו לסיבוב הופעות מצליח, שנישא על גבי ההכרה בהשפעתן על תנועת הפוסט-Pאנק של העשור האחרון. בשנת 2006 הצטרפה לשתי הופעות חברה נוספת בליין המקורי, ויו אלברטין, ובשנת 2009 יצא סוף סוף אלבום האולפן הראשון של הסליטס מאז הפירוק - "Trapped Animal" בלייבל נרנק.

"היתה לנו הזכות להכיר את ארי מקצועית וכחברה", אמר שאהין איוולט מנרנק. "ארי היתה אדם נדיר ויפה. היתה בה כל כך הרבה אנרגיה, היא היתה מלאת חיים. אין אף אחת כמוה ואני פוחד שלעולם לא תהיה עוד ארי אפ. היא היתה חסרת פחד, פרצה את גבולות המוזיקה ובדרכים חסרות תקדים. אפשר לשמוע את השפעתה ב-Pאנק, באינדי וברגאיי לאורך שלושה עשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully