וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסיית השכל - "שיר פרידה ישן שהוחמץ מזמן"

24.10.2010 / 7:03

וואלה! תרבות פוצחת בשבוע ספיישל מיוחד עם שירי האלבום החדש של כנסיית השכל, כולל ראיונות עם מנהיגי הלהקה על תהליך העבודה על השירים. ראשית - "שיר פרידה ישן שהוחמץ מזמן"

יח"צ - חד פעמי

זהו, הציפיה מסתיימת: אחרי שלושה סינגלים מצוינים, "שורות של אנשים", האלבום החדש של כנסיית השכל ייצא ביום חמישי הקרוב, כשרק בוואלה! תרבות תוכלו לשמוע חמישה שירים חדשים מתוכו בבכורה. בכל יום נביא לכם שיר מהאלבום, עם דבריהם של יורם חזן ורן אלמליח, מנהיגי הלהקה, על השיר שיועלה באותו היום. היום (ראשון) אנחנו פותחים את המבצע עם "שיר פרידה ישן שהוחמץ מזמן", למילותיו של דוד אבידן.

כנסיית השכל – שיר פרידה ישן.
פותחים שבוע חשוב ומרתק. כנסיית השכל

"אני מעריץ גדול של אבידן וקורא אותו המון", מספר אלמליח, שהביא את השיר ללהקה. "המון שירים של אבידן מכילים משהו שמתבקש להלחין, אבל השיר הזה ממש הולחן בקריאה כמעט ראשונה". "איך שרן השמיע את השיר הזה הרגשתי שהוא קלע לעניין", אומר חזן. "אני זוכר ששרתי אותו באולפן עם הדף ביד כדי לא לטעות ופשוט זזתי עם כל הגוף, בצורה שדומה לסכיזופרניה שיש בטקסט".

לגבי אותה סכיזופרניה, חזן אומר שאם לא המפיקים המוזיקליים של האלבום – המתופף דניאל זייבלט, משה בעבור וירון כהן, ספק אם השיר היה נשמע כפי שהוא עכשיו: "זה אחד השירים שעברו מהפך מאד קיצוני באלבום", הוא מספר. "בהתחלה עשינו לו עיבוד נורא שקט ואקוסטי, אבל ברגע האחרון עצרנו הכל והחלטנו להביא צדדים נוספים. דניאל, משה וירון הפכו את הטקסט למשהו קיצוני יותר ואיתרו בו משהו שספק אם היינו מצליחים לאתר בעצמנו. "האמת", מסכם אלמליח, "שזה שיר שפשוט בעט לי בבטן".

הצטרפו אלינו מחר, עם שיר נוסף מתוך האלבום וראיונות נוספים עם אלמליח וחזן. בהמשך, כשתצא הלהקה להופעות עם האלבום החדש, צפויות הפתעות נוספות מכיוון הלהקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully