וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

28.10.2010 / 7:30

איך המציאו את פייסבוק, איך הופכים את המדינה ומה עושים כשאחיך מתחתן עם הביצ'ית הכי גדולה בעיר? כל התשובות מחכות לכם על המסך הגדול, יחד עם סרטים על הזוועות בסין ובסומליה

הרשת החברתית

סרטם הכה מדובר של הבמאי דיוויד פינצ'ר והתסריטאי ארון סורקין על ייסודה של פייסבוק, הרשת החברתית המובילה בעולם. הסרט מתאר כיצד המוח מאחורי המיזם, מארק צוקרברג (ג'סי אייזנברג) דרס בדרך למעלה את כל מי שהכיר, וגם חושף תוך כדי כך מהם מאבקי הכוח התמידיים שמניעים את החברה האמריקאית.

מן הביקורות: כמו שאומרת הקלישאה החדשה, המבקרים עשו לייק לדרמה המדוברת של פינצ'ר, וכמעט כולם העניקו לו את הציון הגבוה ביותר האפשרי. חלק אף הגדירו את "הרשת החברתית" כאחת היצירות הקולנועיות המשובחות של השנה, וכמה אפילו הפליגו והשוו אותו ל"האזרח קיין", שנחשב הסרט האמריקאי הגדול של כל הזמנים. ההסתייגויות היחידות הגיעו מכיוון התקשורת הניו יורקית – כך, למשל, ניו יורק מגזין העז לכתוב כי זהו סרט קטן שלא באמת מצליח לרגש.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 97, מטא קריטיק – 95.

במאי: דיוויד פינצ'ר. שחקנים: ג'סי אייזנברג, אנדרו גרפילד, ג'סטין טימברלייק (121 דקות).

המדריך למהפכה

סרטו של דורון צברי ("מחוברות" ו"מחוברים") משלב בין תעודה ובדיון כדי להציג את המאבק ארוך השנים למען רפורמה ברשות השידור. בדרכם, נתקלים היוצרים הנאבקים בשרשרת אינסופית של אנשי ממשל מושחתים ואנשי תקשורת מסואבים ונאלצים לשלם מחיר אישי כבד, אבל לומדים רבות על הדרך שבה ישראל מתנהלת ועל הצורה שבה מהפכות יוצאות לפועל, ומגלים שאסור אף פעם לאבד תקווה.

מן הביקורות: יאיר רוה השתפך על הסרט לאחר הקרנתו בפסטיבל דרום, הגדיר אותו כ"קצבי, מסוגנן, מלוטש, שנון, פוקח עיניים" וכתב כי "צברי חוזר בסרט הזה בענק ומוכיח שבמפגש בין כשרון ומצפון, נולדות יצירות בעלות משמעות". גם אורי קליין היה חיובי מאוד כלפי צברי לאחר הקרנת הסרט בפסטיבל ירושלים וציין בהתלהבות כי זוהי אלגוריה סאטירית צנועה במידה ומוצלחת בהחלט.

במאי: דורון צברי (85 דקות).

רק לא את

"רק לא היא", זועקת מארני (קריסטן בל) כשהיא מגלה לראשונה מי היא גיסתה לעתיד – לא אחרת מאשר ג'ואנה, מלכת הכיתה שהתעללה בה בתיכון. ואם כל זה לא מספיק, מתגלה בהמשך כי המשפחות של השתיים מסתירות עוד כמה שלדים כואבים מימי ההתבגרות. האם הצ'ילבות לשעבר יצליחו להפוך לחברות הכי טובות לפני שהן יהרסו את החופה?

מן הביקורות: כל השמות המכובדים שמככבים בסרט לא הצילו אותו מקיתונות של בוז ביקורתי – "לא תצחקו ולו פעם אחת בקומדיה העכורה הזו", הזהיר הניו יורק טיימס, והניו יורק פוסט אף הציע ללמד אותו בבתי ספר לקולנוע כדוגמה כיצד לא לעשות סרטים. רק הסן פרנסיסקו כרוניקל היה הגון יותר והודה כי בסך הכל הצפייה ב"רק לא את" משאירה את הקהל בתחושה נעימה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 15, מטא קריטיק – 28.

במאי: אנדי פיקמן. משחק: קריסטן בל, ג'יימי לי קרטיס, סיגורני וויבר, בטי ווייט (85 דקות).

עיר של חיים ומוות

דרמה מצמררת המציגה בסגנון כמו-תיעודי ובשחור-לבן את מאורעות הזוועה שהתחוללו ב-1937 בנאנקינג, שעה שהיפנים פלשו לעיר הסינית, טבחו בתושביה, אנסו את נשותיה והחריבו אותה כליל. העולם, כרגיל, שתק, העלים עין וגם כששמע מה קרה, מיהר לשכוח את ההיסטוריה.

מן הביקורות: הסרט לא זכה לתהודה גדולה, אבל המבקרים שראו אותו העניקו לו כל סופרלטיב אפשרי. "סרט המלחמה הטוב של השנה", הכריז הדיילי טלגרף, "מלאכת אמן מהממת", הוסיף הגרדיאן ועמנואל לוי האמריקאי אף הצהיר כי מדובר ביצירת מופת שחובה לצפות בה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 100.

במאי: לו צ`ואן. שחקנים: ליו יה, גאו יואניואן, אידאו נקייזומי (139 דקות).

פרח המדבר

עיבוד לספרה האוטוביוגרפי של ואריס דירי, שנולדה במדבר הסומלי, ברחה בגיל 13 מנישואי כפייה לגבר מזדקן, מצאה את דרכה לאנגליה וכיום היא דוגמנית על ושגרירה של האו"ם.

מן הביקורות: הסרט זכה לחשיפה בפסטיבלים של ונציה ושל סלוניקי ובעוד כמה אירועים קולנועיים פחות חשובים, והמבקרים שצפו בו היו חלוקים בדעותיהם – וראיטי קבע שהטיפול שלו בנושא לא רציני וטען כי הוא לא שווה צפייה, אבל הוליווד ריפוטר חשב דווקא שמדובר בסרט מרגש ועשוי היטב.

בימוי: שרי הורמן. שחקנים: ליה קבד, סאלי הוקינס, טימותי ספאל. (124 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully