וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: כנסיית השכל - "האויב נמצא בפנים"

27.10.2010 / 6:33

ממש רגע לפני צאת האלבום החדש, קבלו את אחד השירים הטובים באלבום, שהוקלט בעזרת מיקרופונים מיוחדים, שעל פי האגדה, אפילו היטלר נאם לתוך אחד מהם

יח"צ - חד פעמי

טרנד ההקלטות בחו"ל לא חדש במוזיקה הישראלית, אבל נדמה שכשכנסיית השכל החליטה לארוז את עצמה ולנסוע ולהקליט בבירה האנגלית, זו לא היתה הרפתקה לשם ההרפתקה, אלא ניסיון אמיתי למצוא את הצליל המושלם ולעשות עבורו את המקיסמום. הניסיון הזה ניכר ב"האויב נמצא בפנים", מהשירים שמייצגים את הסאונד החדש של הלהקה וגם את תהליך השינוי וההיפתחות שעבר על קולו של יורם חזן, הסולן

"נראה לי שמה שחזק בשיר הוא צבע הקול שלי", הוא אומר, "אני מרגיש שהוא טיפונת אחר ממה שאני רגיל. זה קשור גם לגישה שלי לשיר עצמו וגם למיקרופונים שהשתמשנו בהם. בלונדון, לפני הקלטת שירות – פרסנו איזה 8 סוגים של מיקרופונים ובחרנו לכל שיר מיקרופון. קשה למצוא בארץ מיקרופונים כאלו, שיוצרו במלחמת העולם השנייה, סיפרו לי שאפילו היטלר נאם באחד מהם".

כנסיית השכל. אנתוני דוטון,
אפילו היטלר נאם. כנסיית השכל/אנתוני דוטון

"אני חושב שאני פשוט יותר מעז לפתוח את הקול שלי", אומר חזן. "עם השנים, הקול שלי השתנה טיפה ואני חושב שזה תהליך שעברתי. באלבומים הראשונים היתה לי שירה הססנית ועם הזמן קצת השתפכתי".

באשר לטקסט, אותו כתב רן אלמליח, חזן מספר כי "זה באמת המשפט הזה – האויב נמצא בפנים, זה באמת משפט מאד חזק. אתה באמת מחפש בחוץ את הסיבות לאיך שאתה מרגיש, ובסוף זו הסערה שקורית בתוכך".

מחר (חמישי) יגיע שבוע כנסיית השכל בוואלה! תרבות לסיומו, עם השמעת השיר האחרון מתוך "שורות של אנשים", אלבומם החדש שיגיע גם הוא לחנויות מחר. בהמשך, צפויות הפתעות נוספות מהלהקה, לצד ההופעה החגיגית ב-18 בנובמבר, בה הם ינגנו את האלבום מתחילתו ועד סופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully