וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דזמונד טוטו לאופרה של קייפטאון: בטלו הביקור בישראל

אייל דץ

26.10.2010 / 17:13

הכומר הדרום אפריקאי, חתן פרס נובל לשלום ומי שנחשב לאחד ממנהיגי מאבק השחורים באפרטהייד, אמר כי "מדי יום, נשללת ממיליוני אזרחים פלסטינים הזכות לקבל הזדמנויות"

דזמונד טוטו, הכומר הדרום אפריקאי, חתן פרס נובל לשלום ומי שנחשב לאחד ממנהיגי מאבק השחורים באפרטהייד בדרום אפריקה, שוב תוקף את ישראל. במכתב פתוח למנהלי בית האופרה של קייפטאון קרא טוטו לבטל את הביקור המתוכנן של האופרה המקומית בישראל בחודש הבא.

האופרה אמורה להתארח בבית האופרה של תל אביב ב-7 בנובמבר ולהעלות את "פורגי ובס" של ג'ורג' גרשווין במסגרת פתיחת עונתה ה-26 של האופרה המקומית בישראל. בהודעתו אמר טוטו כי "בית האופרה בתל אביב ממומן על ידי המדינה. כשאמנים מחו"ל מגיעים להופיע שם הם מקדמים את הטענה הישראלית לפיה ישראל היא 'דמוקרטיה תרבותית'. ועדיין, מדי יום, נשללת ממיליוני אזרחים פלסטינים הזכות לקבל הזדמנויות חינוכיות ותרבותיות בישראל וברשות הפלסטינית הכבושה".

טוטו ידוע בעמדתו הביקורתית נגד ישראל. הוא השווה מספר פעמים את מדיניות ישראל לאפרטהייד בדרום אפריקה. הוא תומך נלהב בחרם הבינלאומי על ישראל והצליח לעורר סערה גדולה כאשר בעת ביקורו ביד ושם ב-1989 הוא קרא ליהודים לסלוח לנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully