וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: סולמה - "משוגעים"

1.11.2010 / 6:22

תכירו את סולמה, להקה שנקראת על שם סבתו של אחד משלושת סולניה ושהוציאה סינגל בעקבות סצנה מתוך הסרט "קן הקוקיה". בראיון, מסביר יניב שמלצר מהלהקה שהם דווקא נורמלים

יח"צ - חד פעמי

אנסמבלים גדולים הם כבר לא דבר שכיח בישראל, אבל להקה עם שלושה סולנים זה לא מחזה רגיל, לפחות לא מאז ששוטי הנבואה התפרקו. סולמה (Su-le-Ma) הם לא להקה במובן הזה – שבעה חברים ושלושה סולנים שהחלו להופיע ביחד לפני ארבע שנים וצברו קהל בהופעות שלהם, עם מוזיקה שמשלבת קאנטרי ומוזיקה אתנית. ואם זה לא מספיק, סינגל הבכורה שלהם, "משוגעים", מבוסס על סצנה מ"קן הקוקיה" המופתי של מילוש פורמן והוא כולל צרחה בתור C פארט לשיר.

"התחלנו כלהקה של חברים שמנגנים ביחד וזה תפס תאוצה", מספר יניב שלמצר, אחד הסולנים בהרכב. "ברמת מערכת העיכול קשה לי לומר איזו להקה אנחנו, אבל אין ספק שאנחנו אקלקטים. אנחנו עובדים בשביל שתהיה במה לכולם בהרכב וכל אחד יוכל להביא שיר ולמשוך לכיוון שלו".

שלושה סולנים ללהקה אחת זה לא בדיוק מתכון בריא.

"דווקא אם תעשה חיתוך סטטיסטי, תראה שזה קורה יותר ויותר. אני מאמין שהכל שייך לקהל ולמוזיקה, הבעיה בלהקה היא לזכור את זה. נכון שזה לא פשוט, ..אבל כל אחד מוותר על המאסטרפיס הפרטי שלו, בשביל המאסטרפיס שהוא כולנו. אגב זה לא אני אמרתי, זה לאונרד כהן".

לאן תרצו להגיע?

"אני מניח שכמו כל מוזיקאי נורמלי, אני אנסה להפוך את המוזיקה לדבר העיקרי בחיים, לפרנסה שתאפשר לעשות את זה באופן טוטלי ולנו כאנשים להמשיך להיות חברים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

משאלה מורכבת.

"אכן, אבל אנחנו מאוד מודעים להכל ושמים על זה המון דגש – כל אחד מההרכב יוצר בעצמו, אבל כולנו הבנו שכשאנחנו ביחד, זה שווה להתגבר על פני השטויות שבדרך".

סולמה. עדי רייס,
הרבה סולנים, פחות אגו. סולמה/עדי רייס

ממש כמו פרל ג'ם, גם סולמה קרויים על שם סבתו של אחד מחברי הלהקה, במקרה זהו שמלצר. "השם הוא קודם כל מצלול שאהבנו, איזו מילה שדגדגה לנו נכון", הוא מסביר. "אם נחפור עמוק יותר, אז זה השם של סבתא שלי. תהליך בחירת השם היה מאד אינטואיטיבי – זרקנו הברות ומילים ודברים שנשמעו לנו נכון וזה מה שיצא".

סיפרת לה את זה?

"כן, היא מאד מרוצה. היא בת 80 ומשהו, בועטת ומטיילת כמו שהייתי מאחל לכולנו".

בשיר הבכורה שלכם בחרתם לעסוק במשוגעים. צעד מוזר קצת, לא?

"השיר, למרות הקונוטציות הפסיכיות, עוסק בביטוי עצמי, בצורך של כל אחד להיות עצמו ולתת ביטוי למישהו ומנגד, בחוטים הדקים בחברה שקושרים אותנו – הפער בין מה שאתה רוצה למה שהעולם מאפשר לך. זה מבוסס על הסצנה מהסרט 'קן הקוקיה', שבה עוסקים בשאלה מי מגדיר את האדם כאקסצנטרי ויוצא דופן או כפרח סגור שמנסה לפרוח".

ואיפה אתה?

"אני בצד שמידפק על הקיר ומחפש חרירים להציץ החוצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משוגעים. עטיפת הסינגל של סולמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שאינו מוזיקאי, שמלצר עוסק בצילום, בקולנוע ובטלוויזיה. "אני נהנה מכל העולמות וחושב שהם מפרים זה את זה", הוא אומר. "לכל יוצר בריא להתעסק ביותר מתחום אחד, כי כל צד שופך אור על הצד השני. המוזיקה היא דבר יותר אורגני עבורי, כי יש פחות מרחק בין הרצון והפעולה – בשביל לשיר, לא צריך לגייס תקציב במשך שנתיים. אתה פשוט שר וזה קורה".

סולמה (ג'וני, יניב שמלצר, אורי דקל, בן צוק, אלון רוזנפלד, אודי קראוס וניקי) יופיעו בתיאטרון תמונע בתל אביב ב-12 בנובמבר. אלבום הבכורה ייצא בראשית 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully