וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 חודשי מאסר לאדם שזייף עבודות של האמנית טרייסי אמין

29.10.2010 / 12:30

ג'ונתן רייפרן הודה כי זייף 11 מעבודותיה של האמנית הנודעת ומכר אותן ב-eBay תמורת 26 אלף פאונד. "האמנות שלי מאוד אישית ואני מוטרדת מכך שאנשים רומו", אמרה אמין בתגובה

בית המשפט במנצ'סטר גזר אתמול (חמישי) על ג'ונתן רייפרן 16 חודשי מאסר לאחר שהודה כי זייף את עבודותיה של האמנית הבינלאומית טרייסי אמין. רייפרן, בן 32, היה בעברו סטודנט לאמנות ושימש כעוזרה של אמין. הוא זייף 11 עבודות של האמנית ומכר אותן באתר eBay תמורת 26 אלף פאונד. להגנתו אמר כי עשה זאת כדי להחזיר הלוואות שלקח בשוק השחור לצורך פרויקט וידיאו שביקש להכין.

"האמנות שלי מאוד אישית", אמרה אמין בתגובה לגזר הדין, "ומגיעה מהלב. זה פוגע ומטריד לראות את הזיופים האלה, שאין בהם שום כבוד ושום הבנה למה שאני עושה. אני מודאגת ומוטרדת מכך שאנשים רומו".

אמין, בת 47, נחשבת לאחת הדמויות המרכזיות בקרב חבורת ה-Young British Artists שכבשה את עולם האמנות בשנות ה-90. היא הגיע לכותרות עם עבודתה, "Everyone I Have Ever Slept With 1963-1995", שהורכבה מאוהל שעל דפנותיו רקמה את שמות כל האנשים שעמם שכבה. העבודה, שהושמדה בשריפה שפרצה ב-2004 במחסן בו אוחסנה, זכתה למעמד איקוני, והולידה חיקויים רבים כולל בישראל. ב-1999, היתה אמין מועמדת לפרס טרנר היוקרתי ובמסגרת התחרות הציגה את עבודה "My Bed", שהורכבה ממיטתה הפרטית ועליה מצעים מלוכלכים, קונדומים משומשים ותחתונים מוכתמים בדם. ב-2007 ייצגה את אנגליה בביאנלה לאמנות בוונציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully