וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביאנלה החמישית לווידאו ארט יוצאת לדרך

עינב שיף

31.10.2010 / 18:47

עם תוכניה עמוסה וגדושת אירועים, חובבי הווידאו ארט ימצאו את עצמם עסוקים למדי בין התאריכים 23-29 בנובמבר, בשלל התערוכות שייפתחו בהרצליה, תל אביב, חולון ופתח תקווה

VideoZone5, הביאנלה החמישית לווידיאו ארט של המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב, תיפתח ב-23 בנובמבר ותינעל ב-29 בחודש. השנה, ייקחו חלק בביאנלה שורה של מרכזי אמנות חשובים, בנוסף למרכז עצמו, ובהם מוזיאון הרצליה, המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, מוזיאון פתח תקווה לאמנות והסינמטקים של תל אביב וירושלים. במסגרת הביאנלה, יגיעו מחו"ל 19 אמנים ואוצרים אשר יציגו את עבודותיהם. ויוצגו 30 תוכניות של סרטי וידיאו ארט וקולנוע ניסיוני, שיכללו גם הרצאות ומפגשים עם היוצרים. במקביל, ייפתחו שלוש תערוכות וידיאו בינלאומיות במרכז לאמנות עכשווית, במוזיאון הרצליה ומרכז לאמנות דיגיטלית בחולון.

הביאנלה תיפתח עם הקרנת הסרט "פפרמינטה" של פיפילוטי ריסט השוויצרית. למחרת, תיפתח התערוכה "Building Memory" במרכז לאמנות עכשווית, פרי שיתוף פעולה בין המרכז לאמנות עכשווית בוילנה, המוזיאון לאמנות מודרנית בלודז', המרכז לאמנות ומדיה בדורטמונד, המרכז לאמנות עכשווית בתל-אביב ומכון גתה (בווורשה). בתערוכה יוצגו עבודות חדשות של האמנים מרסל אודנבך (גרמניה), מירוסלב בלקה (פולין), דיאמנטאס נרקביציוס (ליטא) ויעל ברתנא (ישראל), זוכת פרס Artes Mundi היוקרתי מטעם המוזיאון הלאומי של קרדיף בוויילס.
.
האוצרת מעין שלף תציג במהלך הביאנלה שלוש תוכניות שונות באצירתה, שהן אסופות של עבודות וידיאו של אמנים ישראלים ואמנים זרים. התערוכה "בעין הסערה", שתוצג במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, תתמקד בעבודות וידיאו העוסקות בכוחה של המצלמה לפעול על הסביבה.

כמו כן, תיערך במקביל התערוכה SIP Video Talk שתכלול מפגשים עם אמנים מתחום הווידאו ארט, דוגמת מרסל אודנבך מגרמניה, פרנצ'סקו יודיצ'ה מאיטליה, אירית בצרי מישראל ועוד. הביאנלה תלווה בקטלוג ובו תיאור העבודות ומאמרים מאת האוצרים בעברית ובאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully