וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למיליון: דפנה לוסטיג מסכמת חודש של פופ

דפנה לוסטיג

1.11.2010 / 15:30

שריל קול מלכת אנגליה, פינק לא נותנת לעובדות לבלבל אותה, טיילור סוויפט עושה את הלא יאמן – וכולן ימכרו הרבה תקליטים. טרנט רזנור, לעומת זאת, ייקח אוסקר. דפנה לוסטיג נערת המצעדים

שריל קול

שריל קול. GettyImages
תיכנעו או תפרשו - זה הזמן של שריל קול/GettyImages

שבועות מדהימים עוברים על המצעד הבריטי. בשבוע שעבר קינגז אוף ליאון סחררו את מצעד האלבומים עם מכירות מטורפות והשבוע הטירוף זולג גם למצעד הסינגלים כששריל קול, לשעבר חלק מלהקת הבנות המעולה "גירלז אלאוד" והיום שופטת באקס פקטור והסלבריטאית האהובה ביותר באנגליה, מוציאה את "Promise This" ומוכרת ממנו 157 אלף עותקים בשבוע.

אם לא מתחשבים במכירות הגבוהות של סינגל הצדקה להאיטי (שמכר כ-400 אלף עותקים), אז "Promise This" הוא הסינגל שנמכר השנה הכי מהר באנגליה (באנגלית זה מובן יותר: The fastest selling non-charity single of 2010 ) והוא ממשיך את ההצלחה של "Fight For This Love", סינגל הבכורה מאלבום הבכורה של קול שעשה נאמבר וואן בדיוק לפני שנה.

את הלהיט הנוכחי, שיר מרגיז אך ממכר כמו סמים סוג א', קול קידמה בהופעה אנרגטית באקס פקטור, ולמרות שברור היה שקול שרה שם על פלייבק, לאנגלים, ששרויים תחת כישוף-קול במצב הערצה קיצוני, זה ממש לא הזיז. מבחינתם אין שום דבר שקול - שזכתה להרבה אהדה ודאגה כשזרקה השנה את בעלה הכדורגלן הבוגדני (אשלי קול) וחלתה במלריה שהשביתה אותה לשבועות ארוכים - יכולה לטעות בו כרגע.

בדיוק בגלל זה היא מכה בברזל בעודו חם: "Messy Little Raindrops", שיוצא היום (שני) הוא האלבום השני שלה תוך שנה. יש בו שירים של ריאן תדר מ"מוואן רפבליק" ושל אלי גולדינג , והוא עתיד למכור המון. בארץ הוא ייצא בעוד שבועיים, אז או שתיכנעו או שתפרשו, כי זה הזמן של שריל קול.

פינק

פינק. GettyImages
שרה שירים של בריטני ספירס וחושבת שהיא פטי סמית'./GettyImages

הבחורות דומיננטיות גם במצעד של הצד השני של העולם, ופינק - שועלה ותיקה בשכבר ידעה עליות ומורדות בקריירה שלה - נמצאת היום במקום טוב למעלה. ההופעה שלה בטקס פרסי הגראמי בשנה שעברה, בה שרה בלדה קורעת לב בעודה משתלשלת חצי עירומה כלוליינית מחבל גבוה, הדהימה את האמריקאים והחזירה אליה תשומת לב שאבדה לה עם השנים. בנובמבר היא תשחרר אוסף להיטים חדש והיא מקדמת אותו עם "Raise Your Glass", שקפץ בשבועות האחרונים מהמקום ה-51 למקום העשירי בבילבורד.

פינק היא מסוג הזמרות המשעשעות האלה, ששרות שירים של בריטני ספירס אבל משוכנעות שהן פטי סמית'. במשך שנים היא נהגה להתלונן שמכריחים אותה לשיר שירי פופ נחותים שמסרסים את היוצרת הבועטת ופורצת הדרך שהיא באמת. כשהיוצרת הבועטת הזו הגיעה לישראל לשיר את המנוני הזעם שלה בפני חבורת אוליגרכים, ברור היה שמכאן אפשר רק להתרומם. פינק הבינה שעם תלונות לא הולכים לבנק ושהצ'קים של אברמוביץ' לא ממש מוסיפים לה כבוד וחזרה לפופ.

אלא שמודעות היא עדיין לא הצד החזק שלה – את השירים החדשים, בהפקתו של המגה פופיסט הסקנדינבי מקס מרטין, היא מתארת כ"באד-אסס" (תתרגמו לבד). "Raise Your Glass" נשמע במקרה הטוב כמו שיר של קלי קלרקסון, אבל פינק היא לא אחת שנותנת לעובדות לבלבל אותה. אז כן, היא מעצבנת, אבל השיר דווקא בסדר והאוסף, עמוס בלהיטים ענקיים מעשר השנים האחרונות, ימכור לא מעט ויאגד בתוכו כמה מהשירים הכי גדולים של העשור האחרון.

Swedish House Mafia, Far East Movement

Swedish House Mafia. Denise Truscello, GettyImages
החיבה אליהם מתחילה ונגמרת ב Smalltown Boy/GettyImages, Denise Truscello

ואם כבר מקס מרטין, אז ראשי הממשלה של מפלגת הטראש הסקנדינבי, Swedish House Mafia, חוגגים את עצמם כבר חודשים במצעדים. שיתופי הפעולה שלהם עם פארל וטייני טמפה גורפים צפיות ביוטיוב והצלחה במצעדים, ועכשיו הם מוציאים את "Until one", אלבום-סט חדש, שהוא למעשה פסקול של סרט המתעד את פעילותה הקדחתנית של השלישייה.

הנה וידוי: אני הרוסה על גרסת החתונות של אקסוול ל-"Smalltown Boy" של ברונסקי ביט (תחת השם "Tell Me Why" של Supremode), אבל פה מתחילה ונגמרת החיבה האפשרית לסוודיש האוס מאפיה, שלישייה שמונה חוץ מאקסוול, גם את המגה די ג'ייז סטיב אנג'לו וסבסטיאן אינגרוסו.

סוודיש האוס מאפיה מתגאים בטייטל שהוא זול לא פחות מהמוזיקה שלהם ובהאוס סופר מלודי וצעקני שמתאים לשיעורי ספינינג ולמסיבות גדולות. נכון שכבר שנים שהמצעדים אוהבים לקבל מדי פעם גרסה מרוככת של להיטי מועדונים מהסוג הזה, וזה דווקא אחלה, אלא שהיום, כשסקרים הוא המפיק שמכתיב את הטון במצעד הבריטי, כל העסק השבדי הזה נשמע מיושן ותקוע.

באופן מפתיע, דווקא בצמרת של המצעד האמריקני - זה שבדרך כלל לא מקבל באהבה הרכבים אלקטרוניים - שוהה כבר שבועיים חבורת Far East Movement, מעיין גלגול מפותח של הבלק אייד פיז. הלהיט הענקי שלהם הוא "Like A G6", שיר פופ אלקטרוני מהסוג שגם סוודיש האוס מאפיה וגם וויל איי אם לא יודעים לעשות: חד, עכשווי ולא מתחנף. לפחות במדד הלהיטים האמריקנים, "Like A G6" הוא הדבר הכי מרענן שקרה השנה בפופ האמריקאי: אלקטרוני, רפטטיבי, מרקיד, מתכתב עם הסאונדים הנכונים, קצר וקולע. שיר גדול.

The 2 Bears

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידה למוזיקת האוס של פעם ולמאסטרים הגדולים שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרחק מהרעש של המצעדים הגדולים, מתרחש קסם קטן מבית היוצר של ג'ו גודארד מהוט צ'יפ והדי ג'יי ראף "דאדי" ראנדל. באוקטובר השניים הוציאו את האי.פי השני שלהם תחת השם The 2 Bears והמוזיקה שלהם היא כולה קידה למוזיקת האוס של פעם ולמאסטרים הגדולים שלה.

The 2 Bears מאתגרים פחות מהוט צ'יפ, אבל התוצאה אצלם לא פחות יפה. "Church", הסינגל החדש, אפילו מזכיר קצת את "Take It In" המופתי שסגר את האלבום האחרון של הוט צ'יפ. הדובונים הפכו לפייבוריטים של די ג'ייז כמו אנני מאק שמקדמים אותם בלי הפסקה, ויש להם גם תוכנית רדיו משל עצמם בשם "Follow The Bears" ברדיו של המינסטרי אוף סאונד. כל העסק מומלץ בטירוף.

הרשת החברתית

ג'סי אייזנברג מתוך הסרט "הרשת החברתית". imdb
פנינה אמיתית, יפיפיה ואפלה/imdb

טרנט רזנור הלחין את הפסקול המקורי של הסרט המדובר "הרשת החברתית" והוא עשה עבודה מדהימה. אמנם בסרט עצמו שומעים גם שירים של ג'ק ווייט, אבל הפסקול של רזנור, אפל ויפהפה, הוא הפנינה האמיתית. אם הוא ייקח עליו אוסקר, יהיו הרבה אנשים שיתרגשו עד דמעות.

טיילור סוויפט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תפילי את המיליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיילור סוויפט תמכור השבוע כמעט מיליון עותקים מאלבומה החדש. פנומנלי. אחריה יבואו ריהאנה וקניה ווסט ויעשו מספרים יפים גם הם, אבל אל תתבלבלו - זו היתה השנה הכי גרועה בהיסטוריה של מכירות האלבומים בעשרות השנים האחרונות. ב"רשת החברתית" אומר שון פרקר, מייסד נאפסטר, למארק צוקרברג שהוא ניצח. לא רק שזה נכון, זה גם אירוני, במיוחד כשנותנים לג'סטין טימברלייק להגיד את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully