וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן קליין - "מרינה"

3.11.2010 / 8:30

אחרי שלוש שנות שתיקה, המוזיקאית חן קליין חוזרת עם סינגל חדש, "מרינה". "השירים החדשים משוכללים יותר", היא אומרת

יח"צ - חד פעמי

שלוש שנים אחרי אלבום הבכורה היפה שלה, חן קליין חוזרת עם "מרינה", סינגל ראשון מתוך אלבום שבדרך. "לא נעלמתי", היא אומרת בראיון. "למדתי מוזיקה בזמן הזה".

מצחיק. חשבתי שאת כבר מוזיקאית.

"כן, אבל הרגשתי צורך לקבל קצת יותר רקע. אז למדתי תיאוריה, נגינה על פסנתר ופיתוח שמיעה מוזיקלית. זה מאוד עזר. אחרי זה עבדתי עם שאול בסר על האלבום 'אותו הים' שמבוסס על היצירה של עמוס עוז. שם, הכרתי חבורה של נגנים שלא הכרתי לפני כן והקשר עם שאול העמיק והייתי בטוחה שאני רוצה לעשות איתו משהו, כי הוא סופר מוכשר ויש לו טעם מצוין. אז נפגשנו, עבדנו על השירים, על מבנים ועיבודים וזה היה די מהיר – שתי חזרות ונכנסנו לאולפן".

חן קליין.
לא נעלמה, למדה. חן קליין

התוצאה היא כאמור "מרינה", שיר די יפה בו משתתפים גם עדי הר צבי, שהפיק את השיר יחד עם בסר, עוזי פיינרמן (רמירז) בגיטרה ואיתי ניצן בתופים. קליין מספרת שזהו ההרכב שילווה את כל השירים הקרובים שתקליט, אלו שכרגע מוגדרים כ"אסופה" ועדיין לא כאלבום. "אני מרגישה שהשירים עצמם משוכללים יותר מאלו שכתבתי בעבר", היא אומרת. "השיר הזה, למשל, שוכתב ארבע פעמים עד שהרגשתי שכל מילה במקום. גם סגנון ההקלטה - לייב כשכולם מנגנים - מאפיין את החומרים האלו וגורם להם להיות קרובים יותר".

היית מרוצה מאיך שהאלבום הראשון התקבל?

"בשביל אלבום ראשון – מאוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירים משוכללים יותר. חן קליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד הקריירה המוזיקלית, קליין היא גם מבעלות הבר התל אביבי "קוזה נוסטרה", יחד עם אחותה טלי – מוזיקאית גם היא, המוכרת בכינוי "טליסמן". בזכות שורות כמו "אנשים בלילה מתוודים והסיפור תמיד על הפנים/מנסה לשכנע את עצמו שמצא אלוהים/נגמרה לי הסבלנות", אפשר למצוא דמיון מסוים בין "מרינה", השיר החדש, לבין עבודתה היומיומית.

"אני לא מרגישה שזה שיר אישי", אומרת קליין. "אני חושבת שזה שיר שהרבה אנשים אחרים יוכלו להתחבר אליו והוא לאו דווקא נוגע לחיי הלילה והאלכוהול. זה נוגע במצבים יומיומיים, של כולם".

  • עוד באותו נושא:
  • חן קליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully