וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד צבי שיסל בשל הפרת זכויות יוצרים

עינב שיף

2.11.2010 / 17:31

מקורבת למשורר יבי, אודותיו ביים שיסל סרט, תובעת ממנו ומשותפיו 355,000 שקלים, בטענה כי נגזלו ממנה זכויותיה ולא קיבלה שכר על עבודתה . שיסל: "טוב שזה מגיע לבית המשפט"

הסכסוך סביב הסרט "יבי", אודות המשורר המנוח יונה בן יהודה, מגיע לבית המשפט. אגי פרידמן, שהיתה מקורבת למשורר בעודו בחייו, הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסך 355,000 שקלים נגד במאי הסרט, צבי שיסל, אחיו שי יבי, פטקה בן יהודה וצלם הסרט חיים רוזנבלט.

באמצעות עורכי הדין ברק בר שלום והדס סימן טוב, טוענת פרידמן כי יש לה זכויות יוצרים בסרט וכי הנתבעים עשו שימוש בזכויות אלו "מבלי לשלם לה מאומה בעבור עמלה ופועלה הרב בהכנת הסרט במשך 3 שנים, תוך ניסיון פסול ונואל לגזול ולנשל מהתובעת את זכותה הטבעית לקבלת קרדיט על יצירתה. בתביעה, מגדירים עורכי הדין את מעשיהם של היוצרים בבחינת "הרצחת וגם ירשת". עוד טוענים התובעים כי " מר שיסל ניכס לעצמו, שלא כדין, את תפקיד הבמאי, התסריטאי ומפיק הסרט".

לטענת פרידמן, היא אחראית ליצירת רוב "רכיבי הסרט" (תסריט, תקציר התסריט וההפקה בפועל), אולם שמה אינו מוזכר בקרדיטים של הסרט, בעותק הדי.וי.די שיש בסניף "האוזן השלישית" בתל אביב, למשל. בתביעתה, דורשת פרידמן צו מניעה שימנע את הפצת הסרט, כמו גם את שידורו וחלוקת עותקים ממנו, עד להסדרת הקרדיטים וכן פיצוי כספי, לצד חישוב הסכום לו היא זכאית מההכנסות שצבר הסרט עד כה ממכירת שידורו וכו'. "זה לא הגיע אליי, אבל אני שמח שזה מגיע לבית המשפט", אמר שיסל בתגובה, בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני שמח, זה יתברר שם, טוב מאד שזה קרה, אין בעיה".

הפרשה החלה לפני למעלה משנה, אז הפנתה פרידמן טענות קשות נגד שיסל ואחיו של יבי בנוגע לזכויותיה בסרט, שעמד בפני הקרנה בפסטיבל דוקאביב, הקרנה אותה ניסתה פרידמן למנוע. פטקה בן יהודה השיב בחריפות וטען כי פרידמן "צריכה טיפול פסיכיאטרי או שהיא נוכלת". עורך דינו של שיסל אף הוציא מכתב הדורש התנצלות מפרידמן, שהבטיחה לקחת את הדברים לבית המשפט ואכן - לשם הפרשה הגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully