וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באירופה קיבלו את האלבום שלנו יותר טוב"

עינב שיף

3.11.2010 / 8:40

התפוחים חוזרים להופיע בישראל וארז טודרס, חבר הלהקה, התגעגע לקהל אבל לא רוצה להופיע כל ערב מול 2,500 אנשים כמו שקרה בעבר: "אנחנו אוהבים להרגיש את הזיעה"

אחרי הפסקה קלה לטובת הופעות באירופה ואי אלו עניינים אחרים, התפוחים חוזרים לפעולה. להקת הג'אז-Fאנק תערוך היום (רביעי) הופעה מיוחדת שנועדה להשיק מחדש את "Kings", אלבומם האחרון, הכולל שיתופי פעולה עם שלמה בר ופרד ווסלי. "מה שקרה הוא שכשהופענו עם האלבום כשהוא יצא, המתופף שלנו, יוני הלוי, נפל למשכב והקפצנו מתופף אחר", מספר הדי ג'יי ארז טודרס, מחברי ההרכב, בשיחה עם וואלה! תרבות. "מכיוון שיוני הוא די המנצח שלנו על הבמה ויש לו את הסאונד המאוד אופייני לו, רצינו לעשות את זה שוב. אנחנו גם מנצלים את ההזדמנות להציג לקהל חומרים חדשים, כאלו שכבר הוקלטו ועוד לא יצאו וגם כאלו שרק התחלנו לעבוד עליהם".

מה יש בחומרים האלו שאין ב-"Kings" בעצם?

"יש באלבום החדש רמה אחרת של מורכבות. יש כל מיני ניואנסים חדשים, שגילינו אותם מבחינתנו ושאנחנו די מנסים בפעם הראשונה. אני חושב שלכל קטע באלבום יש רמה אחרת, ממש ברמה הסיפורית, שנותן לשירים ערך מוסף. בשירים החדשים, אתה גם לא יכול להישאר אדיש לקצב. וגם יש סיפור".

באמת,? הקהל בהופעות שלכם רגיל לרקוד. חשוב לכם להדגיש שיש בשירים גם מעבר?

"לא, כי אני מקווה שאמנים לא מייצרים את המוזיקה כתכתובת עם רצון הקהל. אלו פשוט הרעיונות והרצונות שהצטברו אצל כל אחד ועכשיו יוצאים החוצה. בוודאי שהמטרה של כולנו היא לאתגר את עצמנו בכל פעם מחדש כדי שלנו יהיה מעניין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעכשיו, יהיו גם סיפורים. התפוחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שעם כל כמה שהתפוחים מעניינים את הקהל הישראלי, גם טודרס יודע שהפנים של הלהקה תמיד צריכות להיות מעבר לים: "האמת שדווקא באירופה, האלבום האחרון התקבל יותר טוב מאשר בארץ", הוא אומר. "למה? כי יש לנו את הניחוח המזרח תיכוני שהם אוהבים, והם גם יודעים להעריך יותר את פרד ווסלי. פה, כשאנחנו אומרים בהופעה שהוא ניגן איתנו, זה לא עושה רושם על אנשים. הם אומרים סבבה ויופי וזהו. אבל זה בסדר – זה חלק מהעניין".

זה אומר שיש סיכוי שתעתיקו את הפעילות החוצה?

"אין צורך בכך. אנחנו גם אוהבים ליצור כאן וגם המיקום הגיאוגרפי, סליחה שאני אומר את זה, זה בולשיט. יש להקות שנוסעות לארצות הברית, מחפשות את האיזור המבודד ביער ואני אומר – חבר'ה, תביאו רעיונות טובים וזהו. רעיונות טובים אי אפשר להרוס. הווייב שאנחנו מגיעים איתו הוא מה שמכריע".

אז מה השאיפות בעצם?

"אם אביב גפן חימם את U2, אין שום סיבה שאנחנו לא נחמם את...סתם, אנחנו בעניין של להמשיך ליצור".

בהשקת האלבום שלפני "Kings" הופעתם בגני התערוכה מול 2,500 אנשים. הייתם יכולים לערוך הופעה כזו עוד פעם?

"זו היתה הופעת השקה מאוד מיוחדת עבורנו ולכן השקענו בה ככה. אני לא בעד שיהיו 2,500 אנשים בכל הופעה שלנו בארץ, כי זה פוגע בתקשורת עם הקהל. אנחנו אוהבים לקבל את האנרגיה ולהרגיש את הזיעה של הבנות בשורה הראשונה".

התפוחים יופיעו הערב (רביעי) בקומפורט 13 בתל אביב בשעה 22:00. מחר, תופיע הלהקה במועדון הצוללת הצהובה בירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully