וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתיקת הארכיון" מועמד ל-2 פרסי ה-Cinema Eye

עינב שיף

5.11.2010 / 9:16

סרטה של יעל חרסונסקי, הנחשב גם למועמד סביר לפרס האוסקר השנה, מועמד בקטגוריות העריכה וסרט הביכורים בטקס הפרסים המרכזי לסרטי תעודה בארה"ב

"שתיקת הארכיון", סרטה התיעודי של יעל חרסונסקי, מועמד לשני פרסים בטקס פרסי ה-Cinema Eye, הנחשב לטקס המרכזי בתחום הקולנוע הדוקומנטרי בארה"ב. סרטה של חרסונסקי מועמד בקטגורית העריכה (ז'ואל אלכסיס, עורכת הסרט, כבר זכתה בפרס בפסטיבל סנדנס) ובקטגוריה המוקדשת לסרט הביכורים הטוב ביותר.

עם זאת, הסרט לא נכלל ברשימת המועמדים לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, הנחשב אינדיקציה טובה לאוסקר: בשנתיים האחרונות זכו הסרטים שזכו בפרס בסופו של דבר ("הלגונה הסודית" ו-"Man On Wire"). בשנת 2008 זכה ארי פולמן בפרס הבמאי הטוב ביותר בטקס, על "ואלס עם באשיר".

"שתיקת הארכיון" הוא סרטה המדובר של חרסונסקי אודות הניסיון להשיג את חומרי התעודה הנדירים שצולמו בגטו ורשה ותיעדו את החיים במקום. הסרט השתתף בכמה מהפסטיבלים החשובים בעולם והוא אף עמד במרכזו של ויכוח בארה"ב, שכן הוא הומלץ לצפייה מעל גיל 17, דבר שמנע ממנו הקרנות בקרב תלמידי תיכון וחטיבות הביניים שם. זאת לעומת תיכונים בגרמניה למשל וגם בישראל, שם אין בעיה להקרינו בפני קהל צעיר. בישראל, מוקרן הסרט בסינמטק תל אביב וירושלים ובקרוב יוקרן גם בטלוויזיה, בחברת yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully