וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית ג'יל קלייבורג הלכה לעולמה

עינב שיף

6.11.2010 / 11:09

השחקנית שהיתה מועמדת לאוסקר על תפקידה ב"אישה לא נשואה" ושיחקה בסרטים וסדרות טלוויזיה מתה בגיל 66 לאחר מאבק בן שנים במחלת הסרטן

השחקנית ג'יל קלייבורג הלכה לעולמה אמש (שישי), לאחר מאבק של 21 שנים במחלת הסרטן מסוג לוקמיה, כך הודיע בעלה, התסריטאי והמחזאי דיוויד ראבה. קלייבורג הייתה בת 60 במותה. "היא התמודדה עם המחלה באומץ, שקט ובכבוד", אמר ראבה. "היא זכתה לראות את ילדיה גדלים והופכים לבני אדם".

קלייבורג נולדה בניו יורק בשנת 1944 והחלה את קריירת המשחק שלה בהפקות אוף-ברודווי בה שיחקה. תפקידה הזכור ביותר בקולנוע הוא בסרט "אישה לא נשואה" של הבמאי פול מזורסקי, תפקיד עליו היתה מועמדת לאוסקר ושבעקבותיו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן שנת 1978 לצד איזבל הופר. בנוסף, שיחקה בסרט "לונה" של ברטולוצ'י וב"חנה ק." של קוסטה גבראס. קלייבורג היתה מועמדת לאוסקר נוסף על תפקידה בסרט "להתחיל מחדש".

בנוסף, לקלייבורג היתה קריירת משחק ענפה בטלוויזיה גם בעשור האחרון: היא שיחקה ב-"Dirty Sexy Money" המדוברת והתארחה בסדרות כמו "אלי מקביל", "הפרקליטים" ו"ניפ/טאק", שבעקבותיו היתה מועמדת לאמי בשנת 2005. 30 שנים לפני כן היא היתה מועמדת לאמי לראשונה על תפקיד זונה ששיחקה בסדרה "Hustlers".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully