וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנון" מועמד ל-6 פרסי אוסקר אירופאי

עינב שיף

6.11.2010 / 20:43

סרטו של שמואל מעוז מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, התסריטאי הטוב ביותר, הצלם הטוב ביותר והעורך הטוב ביותר, שמצטרפים למועמדות הסרט לפרס סרט הביכורים

האקדמיה האירופאית מספקת כבר עתה הכרה רחבה ב"לבנון", סרטו של שמואל מעוז: הסרט מועמד ללא פחות מ-6 פרסים בטקס המרכזי של האקדמיה, המכונה גם "האוסקר האירופאי": "לבנון" נכלל במועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר לצד "סופר הצללים" של רומן פולנסקי (המועמד המוביל בטקס), "הסוד שבעיניים" זוכה האוסקר (במקור נציג ארגנטינה, כאן גם נציג ספרד שהיתה שותפה להפקה), "על אלים ואנשים" מצרפת, "סול קיצ'ן" מגרמניה ו-"דבש" הטורקי.

לצד מועמדות זו, מועמד "לבנון" בקטגוריית הבימוי, התסריט (בשניהם המועמד הוא מעוז עצמו), הצילום (גיורא ביח) והעריכה (אריק להב לייבוביץ'). מחוץ לקטגוריות אלו, "לבנון" מועמד גם לפרס ה"דיסקברי", המוענק לסרטי ביכורים.

"נחתי לפני שעתיים מפסטיבל בברזיל ובדיוק אמרתי לעצמי שזו הנסיעה האחרונה", אומר מעוז לוואלה! תרבות. "אמרתי לעצמי שהגיע הזמן לעזוב את 'לבנון' ולצאת לדרך עם הפרויקט הבא, אבל כנראה שאצטרך ליהנות מזה עוד קצת. אני שמח על כך בשביל הסרט אבל בעיקר בשביל גיורא הצלם ואריק העורך, שאני חייב לו המון המון".

"אני חייב להגיד שקיבלתי את זה בהפתעה", מוסיף מעוז. "יש בערך 2,200 חברי אקדמיה ומהם מעט מאד ישראלים, אבל זו ההוכחה שההצלחה של ההקרנות של הסרט באירופה לא היתה מקרית".

איך זה באמת לייצג סרט ישראלי בימים אלו?

"שתדע שהסרט הזה עושה דימוי מאד טוב לישראל באירופה. יש מקומות, כמו שוודיה למשל, שהצעירים שם באמת חושבים שחיילי צה"ל הם רוצחי ילדים שמבלים בקזינו של עזה ותולים ערבים שמגיעים לתל אביב והסרט, שמראה דילמות בלתי אפשריות של חיילים – מוכיח להם אחרת. הוא נותן להם זבנג רגשי. בכל הקרנה כמעט נוכח קונסול ישראלי מקומי, שאומר לי שההקרנות והשיחות אחרי ההקרנות שוות לו ים הסברות שהוא צריך לעשות. אבל תראה מה זה, בסוף בארץ אומרים 'זה סרט שמאלני'".

טקס פרסי האוסקר האירופאי ייערך ב-4 בדצמבר בטאלין, בירת אסטוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully