וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מגה-מוח" חכם יותר מכולם

7.11.2010 / 18:06

שלושה סרטים חדשים ואטרקטיביים התחרו על הבכורה בסוף השבוע האחרון. בסיום, "מגה-מוח", בדיבובם של וויל פארל ובראד פיט, ניצח את "אל תלחצי אני בדרך" של דאוני ג'וניור

מזל טוב: לאחר חודשיים פושרים, שבהם סרט טרי אחד בלבד ("ג'קאס 3") הצליח לעבור את רף מאה מיליון הדולר, נכנסה הוליווד לנובמבר, שצפוי להיות השנה לוהט מתמיד. כיריית פתיחה, הגיעו למסכים בסוף השבוע האחרון שלושה להיטים פוטנציאליים. אף אחד מן השלושה אינו סרט המשך, ובכל זאת הם ביססו את שאיפותיהם המסחריות על הצלחות של שוברי קופות קודמים.

בהתאם לזאת, סרט האנימציה של דרימוורקס שכבש את הבכורה, "מגה-מוח", מזכיר מאוד את הבלובקסטר הקיצי "גנוב על הירח", שהמדבב הראשי שלו היה סטיב קארל. בדיוק כמוהו, גם הוא מציג את העלילה דרך נקודת מבטו של ארכי-רשע, שבמקרה זה מדבר בקולו של וויל פארל. הפופולריות של פארל ושל שותפיו האחרים לצוות המדבבים, ובהם בראד פיט וטינה פיי, כמו גם מסע השיווק המסיבי וההקרנות התלת-ממדיות, סייעו לקומדיה לכל המשפחה להכניס 47.7 מיליון דולר. אלה לא מספרים מדהימים, אבל בהתחשב בעובדה שאין כרגע חופשה מבתי הספר, היא בהחלט עמדה בציפיות. כך או כך, כמו כל סרט אנימציה, המבחן האמיתי של "מגה-מיינד" אינו הספתח אלא השאלה אם יצליח לשמור על מומנטום בשבועות הקרובים.

את המקום השני תפסה קומדיית המסע "Due Date" (שתזכה בעברית לאחד התרגומים הגרועים אי פעם – "אל תלחצי אני בדרך"). הסרט נראה כמו קדימון להמשך של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2", והוא אכן נעשה בידי הבמאי של הלהיט ההוא, טוד פיליפס, ומציג את אחד מכוכביו, זאק גליפיאנקיס, שמופיע הפעם בצד רוברט דאוני ג'וניור הפופולרי כשלעצמו. בדומה ל"מגה-מיינד", גם "Due Date" הסתייע בשמות הגדולים שהשתתפו בהפקתו, בקמפיין שיווקי נמרץ ובעיקר בדמיון שלו לסרט מוכר ואהוב כדי לגרוף הכנסות נאות בגובה 33.5 מיליון דולר. סכום זה שווה ערך פחות או יותר לפתיחה של "החבר'ה האחרים", קומדיית הגברים שפקדה אותנו לפני כמה חודשי, מה שמוכיח כי בהחלט יש בשוק מקום למהתלות מסוג זה.

אבל ההצלחה המרשימה של השבוע נמצאת דווקא במקום השלישי – "For Colored Girls", סרטו החדש של היוצר האפרו-אמריקאי טיילר פרי, שבארבע השנים האחרונות מנפיק לפחות הצלחה כלכלית אחת בשנה. ההבדל הוא שבניגוד לעבודותיו הקודמות והקלילות יחסית, סרטו החדש של פרי עוסק בנושאים בסדר הגודל של אונס והפלה. לפיכך, ההנחה היתה שהבמאי האהוב יתקשה הפעם למשוך את הקהל, מה עוד שהתכנים הקשים של הסרט הקנו לו את הדירוג R, שמגביל את גילאי הצפייה בו. אבל למרות כל זאת, טיילר שוב הצליח להפתיע, והדרמה הלא פשוטה לצפייה השכילה להכניס 20 מיליון דולר.

"127 שעות" מפוצץ אולמות בדרך לאוסקר

מאחורי השלישייה הטרייה מתמקם "Red", שממשיך להרשים במקום הרביעי עם הכנסות של 8.9 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 71.9 מיליון דולר. לעומת זאת, "Saw 3D" ספג בסוף השבוע השני להפצתו ירידה צורבת של כ-66 אחוז בהכנסותיו, והוא ניצב במקום החמישי עם הכנסות של 8.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 38.8מיליון דולר. מיד אחריו עומד זוועתון נוסף ומצליח יותר, "פעילות על-טבעית 2", שגרף בסוף השבוע האחרון 7.2 מיליון דולר והעלה בכך את מאזנו הכללי ל-77.2 מיליון דולר.

גם הגרף של "ג'קאס 3" מרשים בסך הכל, והוא שביעי בטבלה עם הכנסות של 5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 110.8 מיליון דולר. מאחוריו משתרך "מכאן והלאה" המאכזב של קלינט איסטווד, עם הכנסות של ארבעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 50.9 מיליון דולר.

את הטבלה נועלים דרמת הספורט "Secretariat", שמדשדשת במקום התשיעי עם הכנסות של ארבעה מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 50.9 מיליון דולר, ו"הרשת החברתית", שסוגר את העשירייה עם הכנסות של 3.6 מיליון דולר והכנסות כלליות של 85 מיליון דולר, שצפויות לתפוח באופן משמעותי לאחר פרסום המועמדויות לאוסקר.

ואם כבר מדברים על הפסלון המוזהב, הרי שהשבוע הגיע לארבעה אולמות בניו יורק ובלוס-אנג'לס אחד הסרטים החמים של עונת האוסקר – "127 שעות" של דני בויל ("נער החידות ממומבאי"), שבו מגלם ג'יימס פרנקו מטפס הרים שנקלע לקרב השרדות. למרות הפצתו המצומצמת, גרף הסרט 265 אלף דולר, הרבה בזכות הדיווחים על כך שהוא מעלף את צופיו במובן המילולי של המילה, ולפחות כרגע נראה שהוא יעשה חיל גם כשיתגלגל בהמשך לכמות גדולה יותר של אולמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully