וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבדים את דזמונד טוטו אבל בחרנו להגיע לישראל"

אייל דץ

9.11.2010 / 20:16

במסיבת עיתונאים שקיימו בת"א לקראת הופעותיהם בישראל עם האופרה "פורגי ובס", הסבירו מנהלי בית האופרה של קייפטאון למה בחרו להגיע למרות לחץ המנהיג האהוב: "אנחנו נגד חרם"

למרות הלחץ הכבד שהופעל עליהם לבטל את ביקורם בישראל, נחתו הערב (שלישי) חברי בית האופרה של קייפטאון בארץ וקיימו מסיבת עיתונאים בתל אביב לקראתם הופעותיהם עם האופרה "פורגי ובס" במשכן לאמנויות הבמה.

"יש לי כבוד גדול לדזמונד טוטו", התייחס מייקל וויליאמס, המנהל הכללי של בית האופרה של קייפטאון, לבקשתו של חתן פרס נובל לשלום מהלהקה לא להופיע בישראל. "הוא גיבור עבורנו תושבי דרום אפריקה ואנחנו נוהגים לפנות אליו בסוגיות שונות כי הוא לעולם לא מפחד להגיד את דעתו. אולם למרות המכתב שקיבלתי ממנו החלטנו כן לקיים את סיבוב ההופעות בישראל".

בית האופרה של קייפטאון בתל אביב. נמרוד סונדרס
שמחים להגיע. בית האופרה של קייפטאון בפעולה/נמרוד סונדרס

וויליאמס סיפר כי המכתב המתוקשר של טוטו הביא למסכת לחצים כבדה על בית האופרה לבטל את הופעותיהם בישראל. "קיבלו מיילים והרבה מכתבים, חלקם מכתבי שנאה וחלקם מכתבים מנומקים. בנוסף הגיעו גם שיחות טלפון עם מסרים של שנאה". הוא סיפר שנתן לחברי הלהקה את האפשרות לבחור לא להגיע לישראל אולם כולם החליטו להמשיך כרגיל. "אני נגד חרם תרבותי ואקדמי" אמר וויליאמס. "התנגדתי בזמנו גם לחרם התרבותי על דרום אפריקה".

בית האופרה של קייפטאון יעלה בישראל את האופרה האמריקאית "פורגי ובס" העוסקת בחיי השחורים בארצות הברית בשנות ה-30 דרך סיפור אהבתם של פורגי הנכה ובס המכורה לסמים. "פורגי ובס" הולחנה ב-1935 על ידי המלחין היהודי-אמריקאי ג'ורג' גרשווין ונכתבה על ידי אחיו, איירה גרשווין, ודובוס הייווארד. חנה מוניץ, מנהלת האופרה הישראלית, סיפרה שכל הכרטיסים ל-14 המופעים נמכרו מראש. מוניץ התייחסה לסערה סביב הגעתו של בית האופרה של לארץ ואמרה כי "התפקיד של אמנות הוא לבנות גשרים בין תרבותיות, ארצות ואנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully